Guvernul francez intentioneaza sa obtina dublarea drepturilor de vot la urmatoarea adunare a actionarilor din 30 aprilie, scrie Mediafax.

Saptamana trecuta, guvernul de la Paris a anuntat ca va investi pana la 1,23 miliarde de euro ca sa isi majoreze participatia la Renault de la 15% la 20% si sa poata respinge o rezolutie pentru mentinerea actualului sistem de vot, construit pe modelul "o actiune, un vot", care la un numar egal de actiuni ofera un numar egal de voturi in deciziile companiei.

Potrivit ministrului francez al Economiei, Emmanuel Macron, guvernul va reveni la o participatie de 15% dupa AGA din 30 aprilie, actiunile cumparate urmand sa fie vandute pe piata.

Cresterea drepturilor de vot este posibila in baza asa-numitei legi Florange, pe care autoritatile franceze au adoptat-o anul trecut si care permite investitorilor care detin actiuni la o companie de mai mult de doi ani sa isi dubleze drepturile de vot.

Punerea in practica a legii poate fi impiedicata daca actionarii companiei adopta o rezolutie pentru limitarea drepturilor de vot ale tuturor actionarilor.

Cresterea puterii decizionale a statului francez in cadrul Renault afecteaza in principal constructorul auto partener Nissan Motor, care detine 15% din actiunile companiei franceze, dar nu are drept de vot, potrivit persoanei apropiate situatiei.

Lipsa drepturilor de vot este cu atat mai suparatoare pentru Nissan cu cat Renault detine o participatie de 43,4% in compania japoneza si are drepturi de vot depline, chiar daca nu este actionarul majoritar in parteneriatul dintre cei doi producatori auto.

Renault, al treilea mare producator auto european, a inregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, in urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorita avansului volumului vanzarilor in Europa, generat in principal de Dacia, si a cresterii preturilor in afara Europei.

In Romania, grupul Renault produce sub marca Dacia modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway si Duster, dar si Renault Symbol.

Potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vanzarile de masini noi ale Renault au avansat cu 10,1% in primul trimestru, la 334.817 unitati. Cota de piata a Renault a crescut la 9,5% la sfarsitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.