"Internet of Things" presupune conectarea obiectelor banale, de la automobile la electrocasnice si corpuri de iluminat, prin echiparea acestora cu senzori, cipuri si conectivitate wireless. 

IBM va concura pe piata "Internetului lucrurilor" impotriva unor companii mari ca General Electric, Microsoft, Google sau Cisco Systems, precum si a start-up-uilor. 

Noua sa divizie se bazeaza pe o colectie de programe, numita IoT Foundation, care foloseste serviciile cloud ale IBM, si care permite clientilor si partenerilor companiei sa creeze noi aplicatii sau sa le imbunatateaca pe cele existente. 

Americanii mizeaza pe corelarea datelor din mai multe surse, cum ar fi senzorii incorporati in cladiri, smartphone-uri sau aparate electrocasnice. 

Anul trecut, IBM a ajuns la o intelegere cu Twitter pentru a colabora astfel incat sa ajute companiile sa adune si sa analizeze informatiile din tweet-urile postate de clientii si partenerii respectivelor firme. 

In acelasi sens, IBM a anuntat marti ca a incheiat un parteneriat cu o companie americana, Weather Co., care furnizeaza clientilor sai date despre starea vremii, pe baza senzorilor instalati, de exemplu, in cladiri.