Potrivit acestui studiu, in ultimul an, valoarea brandului Apple a crescut cu 67% pana la 247 de miliarde de dolari, in timp ce valoarea brandului Google a crescut cu 9% pana la 173,7 miliarde de dolari.

Urmeaza in ordine, Microsoft cu o valoare a brandului de 115,5 miliarde de dolari, IBM (93,987 miliarde de dolari), Visa (91,962 miliarde de dolari), AT&T (89,492 miliarde de dolari), Verizon (86,009 miliarde de dolari), Coca-Cola (83,841 miliarde de dolari), McDonald's (81,162 miliarde de dolari) si Marlboro (80,352 miliarde de dolari).

Valoarea cumulata a celor 100 de marci din clasament se ridica la 3,3 trilioane de dolari, in crestere cu 14% fata de 2014 si cu 126% comparativ cu situatia din urma cu 10 ani, cand a fost data publicitatii prima editie a topului BrandZ.

'Valoarea brandurilor a crescut substantial, in ciuda unui deceniu turbulent. Ultimii 10 ani de evaluare a marcilor demonstreaza ca investitia in crearea de branduri puternice, valoroase ofera actionarilor o rentabilitate superioara', a declarat reprezentantul WPP, David Roth.

In ceea ce priveste clasamentul celor mai valoare branduri europene, pe primul loc se situeaza producatorul german de software SAP, cu o valoare de 38,2 miliarde dolari, in crestere cu 5%, urmat de Deutsche Telekom cu o valoare de 33,834 miliarde de dolari, Louis Vuitton (27,455 miliarde de dolari), BMW (26,349 miliarde de dolari), L'Oréal (23,376 miliarde de dolari), Zara (22,036 miliarde de dolari), Mercedes-Benz (21,756 miliarde de dolari), Movistar (21,304 miliarde de dolari), Hermes (18,938 miliarde de dolari) si Orange (17,384 miliarde de dolari).

Autorii clasamentului subliniaza ca brandurile europene continua sa domine sectorul global al marcilor de lux, avand opt reprezentante printre primele 10 marci de lux din lume. insa o analiza a traiectoriei marcilor de-a lungul a 10 ani dezvaluie ca brandurile europene stagneaza in timp ce brandurile chineze cresc.

In clasamentul actual figureaza doar 24 marci din Europa, o scadere fata de 2006, cand clasamentul cuprindea 35 de marci. in paralel, numarul marcilor din China a crescut la 14 clasate in Top 100, de la una singura in 2006. Aceste evolutii marcheaza o trecere de la vest la est; majoritatea marcilor care au fost inlocuite de catre marci chinezesti in Top 100 erau din Europa.

Intocmit de catre Millward Brown, agentia de consultanta de brand si marketing a WPP, topul BrandZ 100 al celor mai valoroase branduri la nivel global este singurul clasament din lume care utilizeaza opiniile cumparatorilor potentiali si curenti, alaturi de date financiare, pentru a calcula valoarea brandurilor.