Alice are un program incarcat, la fel ca parintii ei. Pentru ca nimeni nu are timp sa bata Bucurestiul in lung si lat, familia familia a incheiat pentru fetita un abonament la taxi. Astazi de pilda soferul o duce de la scoala la cursurile de dans.

In alta zona a Bucurestiului un taxi-microbuz ii conduce pe Mara si pe Dragos la after-shool. Soferul are traseu complicat: trebuie sa-l ia de pe drum si pe Mihai, pe care-l lasa acasa. Si cum unde-s multi puterea creste, in masina incepe distractia.

Chiar daca sunt microbuze sau autoturisme, masinile sunt dotate cu scaune pentru copii si CD-uri cu povesti sau cantecele. Nici soferii nu sunt alesi oricum. Ei trebuie sa fie in primul rand parinti si bineinteles trebuie sa aiba si experienta la volan. Mai mult: in cazul lor testele psihologice sunt facute ca la carte si nu doar pe hartie.

"Am contract cu cei doi gemeni pe care ii transport, sunt niste draguti, si eu am doi gemeni si de asta ii indragesc, sunt ca si bunicul lor", spune Mihail Voiculescu, transportator de meserie.

De altfel niciuna dintre aceste afaceri n-ar fi prins, daca oamenii nu s-ar fi gandit la copiii altora ca la ai lor, asa cum a fost cazul acestei companii. Patronii spun ca firma a fost lansata dintr-o nevoie personala. Au pornit cu o investitie initiala de 20 de mii de euro, o masina si un copil inscris iar acum deja au 30 de abonamente incheiate si 4 masini bine utilate.

"De acasa mergem cu ei la gradinita, de la gradinita acasa, dupa aia la meditatii, la tenis, la inot. Preturile se fac in fuinctie de numarul de km si de numarul de cpii din masina"
, afirma Gabriela Ursu, managerul unei companii-taxi.

Cel mai ieftin abonament costa 400 de lei si include un drum de 5 kilometri pe zi, iar cel mai scump 1.200 de lei pentru 20 de kilometri.

E scump dar ce nu fac parintii pentru copiii lor? Cheltuiesc o treime din venituri pentru ei.  Asa se face ca piata totala de bunuri si servicii pentru cei 4 milioane de prichindei din Romania depaseste anual 3 miliarde de euro.