Air France a renuntat marti seara la proiectul sau de expansiune in Europa a filialei sale low-cost Transavia, a anuntat miercuri Alian Vidalies, secretar de stat in cadrul Ministerului francez al Transporturilor. 

"Proiectul Transavia Europe este abandonat de conducerea" Air France, a declarat Vidalies pentru postul de radio RMC, adaugand ca "proiectul nu este suspendat pentru trei luni, ci este retras". 

Secretarul de stat a adaugat ca "nu mai exista niciun motiv pentru care greva sa continue", subliniind ca miscarea sociala costa Air France "15 milioane de euro pe zi". 

Proiectul a generat o greva la Air France, care a intrat luni in cea de-a doua saptamana, pilotii temandu-se ca acesta va conduce la un "dumping social" si "delocalizari" in detrimentul angajatilor francezi. 

Vidalies a sustinut dezvoltarea Transavia France, care ar putea "crea 1.000 de locuri de munca, dintre care 250 pentru piloti". "Acest proiect va merge pana la capat", a insistat el. 

Declaratiile lui au fost insa contrazise, miercuri, de un purtator de cuvant al Air France, care a declarat ca este prematur sa se afirme ca proiectul este abandonat. 

"Nicio schimbare in negocieri nu permite sa se afirme ca proiectul este retras. Propunerea ramane de suspendare a proiectului (Transavia Europe) si de a deschide un dialog extins cu partenerii sociali pana la sfarsitul anului, asa cum a avansat conducerea luni", a declarat acest purtator de cuvant pentru AFP. 

"Daca acest dialog, asa cum au spus de nenumarate ori Alexandre de Juniac si Fréderic Gagey nu va reusi, proiectul va fi retras. Dar este prematur sa se anunte astazi ca acest proiect este deja retras", a adaugat purtatorul de cuvant.

Pentru prima oara de la inceputul grevei, pilotii au participat marti, in uniforme, la un protest, in apropiere de sediul Adunarii Nationale (Parlamentul) de la Paris.

In acest context, Air France a prevazut sa asigure aproape jumatate din zboruri (48%), un procent usor crescut fata de situatia inregistrata luni.

Conducerea companiei a estimat o rata a grevistilor de 57%, in scadere fata de luni (65%). 

De la 15 septembrie, mai mult de jumatate dintre avioanele companiei sunt blocate la sol. Este cea mai lunga greva, din 1998. 

Premierul Manuel Valls a facut, marti, un nou apel la inceterea grevei: "Aceasta greva nu are niciun motiv, dauneaza imaginii Frantei si reprezinta un real pericol pentru companie".

Statul francez detine aproape 16% din actiuni in cadrul grupului franco-olandez Air-France KLM.  O solutie pentru depasirea crizei parea sa se contureze luni, insa anuntul transmis sindicatelor de directorul Air-France-KLM, Alexandre de Juniac, privind suspendarea pana in decembrie a proiectului de dezvoltare in Europa a filialei low-cost Transavia, nu a fost aprobat de piloti. 

In urma acestei "ultime propuneri" a conducerii, pilotii grevisti si-au inasprit tonul si au cerut suspendarea totala a proiectului Transavia Europe.

Dezvoltarea filialei low-cost in Europa ingrijoreaza sindicatele, care cer un contract unic pentru pilotii din cadrul grupului, indiferent de marca (Air France, Transavia sau Hop) in vederea securizarii locurilor de munca in Franta.