Rezultatele financiare peste asteptari vor permite conducerii PepsiCo sa respinga apelurile investitorului Nelson Peltz de separare a diviziei producatoare de snack-uri de divizia nord-americana producatoare de bauturi racoritoare, mai putin rentabila, pentru reducerea costurilor, adoptarea unor politici de marketing mai specializate si stimularea cresterii.

Directorul general Indra Nooyi a raspuns acestor cereri cu un plan pe cinci ani de imbunatatire a performantelor si reducere a costurilor cu 5 miliarde de dolari, incepand din 2015, in continuarea unui plan aflat deja in derulare.

Veniturile organice, care exclud fluctuatiile de curs valutar si efectul schimbarilor structurale, au avansat la nivel mondial cu 5% in cazul snack-urilor si cu 3% in cazul bauturilor.

"Investitorii vor fi probabil foarte multumiti de ceea ce vad in prezent la PepsiCo. Nu stiu de ce ar vrea sa schimbam aceasta evolutie", a declarat directorul financiar Hugh Johnston.

Volumul vanzarilor diviziei PepsiCo Americas Beverages a stagnat in primul trimestru, ceea ce reprezinta un progres comparativ cu declinul de 3% inregistrat in urma cu un an.

Coca-Cola, cel mai mare producãtor mondial de bãuturi rãcoritoare, a raportat in aceasta saptamana un profit net in scadere cu 7,5% in primul trimestru, la 1,62 miliarde de dolari, in timp ce veniturile au coborat cu 4%, la 1,58 miliarde de dolari. Volumul vanzarilor in America de Nord a stagnat in primul trimestru, fata de un declin de 1% in aceeasi perioada a anului trecut. La nivel mondial, volumul vanzarilor Coca-Cola a crescut cu 2%.