In primele sase luni ale anului trecut, Strauss a raportat vanzari de 114 milioane sekeli pe piata romaneasca. 

In primul trimestru, producatorul a comunicat o scadere cu 13,6% in sekeli, la 48 milioane sekeli (10,4 milioane euro), si cu 9,4% in lei, in timp ce in al doilea trimestru vanzarile au stagnat la 59 milioane sekeli (12,5 milioane euro). 

"Vanzarile au fost influentate in principal de intensificarea concurentei de pe piata si de erodarea cu 2,6% a ratei medii de schimb a leului in raport cu sekelul in prima jumatate din 2014, comparativ cu perioada similara a anului trecut", anunta grupul.

Strauss Coffee a anuntat in februarie preluarea brandului de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, tranzactia de 20 milioane dolari fiind aprobata de Consiliul Concurentei.

Strauss Coffee ocupa locul doi pe piata cafelei solubile din Romania, dupa Nestle. Un alt concurent important pe piata locala este Modelez (fosta Kraft Foods), cu brandul Jacobs. 

Cafeaua solubila Amigo este cunoscuta in Romania din 1983 si a inregistrat in 2012 vanzari de 12,5 milioane de dolari si o cota de piata in volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior si pe alte piete din regiune. 

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 si este cel mai mare producator de cafea din piata romaneasca, brandul sau Doncafe avand in 2012 o cota de piata in volum de circa 22%.

Strauss Romania a avut in 2013 o cifra de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), in scadere cu 9,5% comparativ cu 2012, si pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici. 

Prezenta in 20 de tari, Strauss Coffee are 14 fabrici si vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari si produce si vinde cafea prajita si macinata, boabe si cafea instant, dar si cappuccino, espresso, ceaiuri si ciocolata calda.