VistaJet a fost fondata in 2004 si are o flota de 35 de avioane de lux. Dar numarul acestora creste exponential.   Cererea pentru serviciile companiei este atat de mare, incat Flohr a incheiat anul acesta cel mai mare contract din istoria aviatiei: 7,8 miliarde de dolari pentru 56 de avioane. Si nu se va opri aici. Intentioneaza sa mai achizitioneze inca 86.  

Veniturile VistaJet cresc, in medie, cu 26% pe an. Care sunt secretele din spatele acestui succes? Flohr foloseste cele mai noi si mai luxoase avioane, niciunul mai vechi de trei ani, opereaza zboruri oriunde in lume, indiferent de cat de indepartata sau de izolata este destinatia si targeteaza economiile emergente, precum China si India. 

"Trebuie sa ai incredere in instinctele tale. Am simtit ca piata de afaceri cu avioane este subdeservita si am vrut sa-i provoc pe jucatorii consacrati. Imi place o lupta de tipul David versus Goliat", spune elvetianul.  

Piata avioanelor private este dominata in prezent de cativa furnizori americani. Oamenii de afaceri pot investi o anumita suma intr-un avion pe care apoi sa il imparta intre ei. Alternativa este sa apelezi la furnizori de talie mica, ce inchiriaza avioanele pentru fiecare calatorie in parte, cel mai adesea prin intermediul unui agent.   

Flohr si-a propus tocmai sa evite acest proces, cu tot cu intermediari, prin crearea unui brand global sub numele caruia milionarii lumii sau chiar administratiile guvernamentale sa aiba acces mai usor la avioanele private.  

"Sistemul de inchiriere fractionara functioneaza in SUA doar pentru ca aceasta este singura tara in care nu se aplica impozite pentru asa ceva. In afara Americii, mai ales in China, nu are nicio logica. Chinezii vor pur si simplu sa inchirieze un avion care sa fie de cea mai buna calitate. Dar daca incerci sa faci asta prin intermediul unui agent, nu poti fi sigur de calitatea, mai precis de varsta aparatului care iti va fi pus la dispozitie", explica fondatorul VistaJet.  

Un alt avantaj major oferit de companie consta in faptul ca avioanele sale zboara oriunde in lume, fie ca e vorba de mijlocul Siberiei sau de desertul Africii.   

"Asta este de fapt ceea ce ne diferentiaza. Noi mergem acolo unde concurentii nostri nu vor sa mearga. Daca vreun magnat petrolier vrea sa se duca la capatul lumii, noi il ducem acolo. In sistemul fractionar, in care oamenii impart un avion, majoritatea nu vor ca acestea sa se angajeze in astfel de zboruri, pentru ca vor sa le stea tot timpul la dispozitie, undeva aproape", spune directorul.  

Thomas Flohr nu avea niciun fel de expertiza in domeniul avioanelor private. A studiat afacerile si politica la Universitatea din Munchen, Germania, si si-a cladit averea lucrand in domeniul achizitiei de bunuri financiare pana la 30 si ceva de ani. Prin natura jobului, a calatorit de multe ori cu avioane private, ceea ce l-a facut sa se intrebe cum functioneaza industria. A crezut ca poate sa faca ceva ca sa imbunatateasca lucrurile si asa a ajuns sa isi cumpere primele doua avioane.   

"Aveam doua avioane si isi scoteau banii. Asa ca, in 2005, mi-am asumat cel mai mare risc si am mai cumparat inca trei. Din fericire, nu am mai dat inapoi de atunci. Evolutia din tarile cu o economie emergenta ne-a fost de mare ajutor. Pana acum cinci ani, oamenii de afaceri din India nici macar nu foloseau avioane private, dar acum o fac. Si acelasi lucru se intampla si in China. Suntem acolo sa ii deservim, iar afacerile merg bine si in Rusia. Tarile din grupul BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) ne-au ajutat foarte mult", spune Flohr.  

VistaJet are acum 170 de piloti in serviciu si efectueaza peste zece mii de zboruri anual, inclusiv pe 136 de aeroporturi din Africa.  

Pentru Thomas Flohr, zborul, fie si intr-un avion privat de ultima clasa, nu este neaparat o placere, cat o necesitate. CEO-ul tine sa se intalneasca personal cu clientii sai, asa ca intr-o zi obisnuita poate zbura de acasa, din Elvetia, in China, Rusia, State, Mozambic, Marea Britanie si apoi Italia.   

Iar pentru cei ce vor sa devina la randul lor antreprenori, acesta are un singur sfat:  

"Nu mai stati pe retelele de socializare. In loc de asta, ganditi-va ce contributie puteti aduce lumii si faceti-o. Gasiti-va nisa, descoperiti la ce sunteti buni si concentrati-va pe asta. Si fiti buni in timp ce o faceti. Daca o veti lua pe drumuri ocolitoare, o sa se intoarca impotriva voastra".