La nivel mondial, recuperarea pietei publicitatii este mai lenta in acest an decat in cel anterior. Cheltuielile pentru publicitate sunt mai reduse deoarece preturile mari ale petrolului au creat presiuni asupra cheltuielilor consuma'torilor si companiilor, iar criza datoriilor din zona euro a afectat increderea in stabilitatea economiei mondiale.

In plus, in Orientul Mijlociu cheltuielile pentru publicitate vor scadea anul acesta din cauza turbulentelor sociale si crizelor politice din aceasta regiune. De altfel, piata publicitatii din Orientul Mijlociu este singura care evolueaza negativ anul acesta. De asemenea, piata din Japonia a fost afectata sever de puternicul seism care a lovit arhipelagul in luna martie, scrie Ziarul Financiar.

Cresterea cheltuielilor pentru publicitate la nivel mondial din 2011 este, ca si in 2010, neuniforma, cu ritmuri mai accelerate in tarile emergente din regiuni precum Europa Centrala si de Est sau America de Sud sau mai lente pe piete mature, saturate, din SUA si vestul Europei.

Cea mai mare piata pentru publicitate va ramane SUA, urmata de Japonia, China si Germania. Aceste tari sunt si cele mai mari economii ale lumii si au, prin urmare, un potential enorm de consum.

Citeste si

Sase motive pentru care criza datoriilor din Europa nu s-a terminat

Reuters: Europa emergenta va resimti efectele crizei din SUA si din zona euro. Cum se vor descurca Romania, Ungaria si Polonia