Cele mai puternice branduri din lume, dictate de campaniile de promovare

Strategia americanilor in ceea ce priveste dezvoltarea lantului de fast-food McDonald’s catre zona de supermarketuri are la baza artificii manageriale.

Datorita acestei miscari, cel mai cunoscut lant de fast-food din lume va suporta taxe mai mici, aferente supermarketurilor. Concret, compania americana va plati o taxa pe profit de doar 10% si nu de 18 procente, asa cum se intampla pana in prezent.

Cum motiveaza oficialii brandului acest eveniment? McDonald's ar trebui sa fie clasificat mai degraba ca un retailer alimentar si nu ca un restaurant, sustin acestia. Practic, multe dintre produsele lantului sunt pre-ambalate si vandute clientilor intr-un mod specific supermarket-urilor.

Primele doua magazine McDonald's deschise in Moscova achita lunar o chirie de doar 1 rubla pe metru matrat. Afacerea a fost semnata pe o perioada de 20 de ani si este inca in vigoare. Avand in vedere aceste taxe, piata ruseasca ar putea deveni si mai atractiva pentru brand-urile din Vest, care ar gasi aici spatii generoase de extindere.

Primul restaurant al lantului american de fast-food din Rusia a fost inaugurat in 1990 si a servit peste 30.000 de clienti doar in prima zi. In prezent, in aceasta tara exista o retea de 276 de puncte de vanzare, iar aproximativ un milion de rusi isi cumpara, zilnic, mancare de la McDonald's.

McDonald's avea la sfarsitul anului trecut aproape 34.000 de unitati deschise in intreaga lume. In Romania, McDonald's detine o retea de 62 de restaurante in 21 de orase, printre care Bucuresti, Cluj, Suceava, Pitesti, Ploiesti, Timisoara sau Brasov, cu peste 140.000 de clienti zilnic.

Citeste si:

Africanul din spatele succesului burgerilor americani. Cine este Cyril Ramaphosa. FOTO

McDonald`s se rebranduieste cu 1 miliard $. Cum va arata cel mai cunoscut lant de fast-food din lume. FOTO