De cand a fost deschis santierul, trei generatii de subcontractori - desemnati de trei generatii de politicieni, si-au castigat existenta din constructia acestei autostrazi, scrie Business Insider.

Ceea ce atrage insa atentia este faptul ca proiectul este finantat din fonduri europene.

Din 2000 si pana in 2011, Italia a primit mai mult de 60 de miliarde de euro de la UE pentru finantarea diferitelor programe, printre care si cele de infrastructura.

NY Times noteaza ca din 2001, 10 miliarde de euro au fost cheltuite pentru A3. Iar din 2000, procurorii au arestat sute de persoane, acuzate de coruptie si frauda in cazul autostrazii.

La doua zile dupa materialul publicat de NY Times, intregul guvern al Regiunii Calabria a fost demis din cauza legaturilor cu Mafia.

Regiunea este locul de nastere, in urma cu 50 de ani, al celei mai mari si mai secretoase organizatii mafiote, denumita Ndrangheta (pronuntat en-drang-ay-ta).

Si intr-o perioada in care organizatii de genul Cosa Nostra si-au pierdut din influenta, Ndrangheta a crescut intr-un ritm foarte alert.

Dovezile existente arata ca in timp ce mafia siciliana – La Cosa Nostra, asemenea celei din SUA a devenit o umbra a ceea ce a fost in anii 50-60, gruparea numita Ndrangheta a devenit inamicul public numarul 1 al Italiei, un imperiu al crimei organizate si al coruptiei”, nota The Guardian, in 2006.

Guvernul SUA a accentuat, de asemenea, gravitatea problemei. Intr-o telegrama publicata de Wikileaks, un oficial american nota ca fenomenul crimei organizate s-a inradacinat in sudul Italiei, iar cea mai puternica si periculoasa organizatie este Ndrangheta.

Organizatia este, inca, foarte activa in regiunea in care s-a nascut. „Acolo unde exista lucrari publice, Ndrangheta are un interes crescut. Organizatia este un parazit”, a declarat, pentru NY Times, Roberto di Palma, un magistrat implicat intr-un proces legat de coruptia de la constructia autostrazii.