Cameron tine mortis sa imprastie negativismult legat de problemele economice si sociale cu care se confrunta Marea Britanie in prezent, prezentate pe larg in fotografiile care au facut inconjorul lumii luna trecuta odata cu revoltele din Londra.  

Peste 500.000 de lire sterline au cheltuit autoritatile din UK prentru o campanie „grozava” materializata printr-o serie de postere ce urmeaza sa fie furnizata in intreaga lume anul viitor, in preajma Jocurilor Olimpice, eveniment care va avea loc in Londra.  

Scopul campaniei de promovare este acela de a atrage miliarde de lire din investitiile straine si schimburilor comerciale in 2012, oferind astfel un avant economiei britanice, destul de subrezite in ultimele 12 luni.

Premierul Regatului Unit, David Cameron, se afla in prezent in New York, pentru o intrevedere cu membrii Adunarii Generale a Natiunilor Unite.

„Vrem sa invitam lumea intreaga sa ia o gura de aer si sa priveasca spre ceea ce avem sa ii oferim. Marea Britanie de astazi este pur si simplu un loc grozav, care merita sa-l vizitati, unde merita sa studiati si sa lucrati deopotriva. Un loc grozav pentru investitii si afaceri”, a spus Cameron miercuri seara, in cadrul unei intalniri oficiale din Statele Unite, citat de Daily Mail.

„Problemele sociale din ultimele decade au erupt pur si simplu. Societatea dezbinata din prezent este din nou prioritara pe agenda mea politica”, a sustinut premierul englez.

Mark Leonard, directorul Consiliului European pe Relatii Externe a afirmat: „Grija mea in ceea ce priveste campania aceasta este ca a fost lansata intr-un moment in care Cameron vorbeste despre o societate dezbinata, saraca, o economie subrezita, iar toate dezbaterile publice au ca tema faptul ca nimic nu merge in acest stat”, transmite The Telegraph.

„Este destul de ridicol sa te duci in New York si sa vorbesti despre cat de grozava este Marea Britanie pentru ca nu acesta este mesajul pe care oamenii din jurul lumii l-au primit prin intermediul presei britanice si a politicienilor din Regat”, adauga Leonard.

Dave Trott, directorul de creatie al CST Advertising, firma care a produs campania „Savureaza Anglia” (Enjoy England) in 2009, crede ca: „Nu cred oricum ca cineva acorda atentie acestei campanii.”

Sursa foto: www.visitbritain.org

„Londra ar trebui promovata ca fiind cel mai aventuros loc din lume, la ora actuala, deoarece lucrurile au scapat de sub control”, spune Trott.

"Sa nu ne ascundem dupa deget. Sa nu pretindem ca suntem Elvetia sau Singapore"

Guvernul din Regat ar trebui sa foloseasca revoltele de strada ca „punct de promovare”, le-a spus Trott jurnalistilor de la BBC Radio. „Asta avem acum. Sa nu ne ascunde dupa deget. Sa nu pretindem ca suntem Elvetia sau Singapore. Daca ne prefacem nu inseamna ca ajunge sa fim ceea ce ne-am dori sa fim.”

Patrick Barwise, profesor de management si marketing de la London Business School din Londra le-a spus ziaristilor cotidianului The Times. „Cu siguranta as avea retineri serioase inainte sa investesc bani intr-o campanie acum, si asta pentru ca ar putea fi interpretat ca un gest de bravada”, a precizat acesta.

„Nu este vorba despre rebranduirea Marii Britanii, pentru ca avem unul din cele mai puternice branduri din lume. Este vorba despre a folosi un brand de tara pentru a stimula exporturile, investitiile straine, turismul si pentru a asigura ca putem depasi groaznicele evenimente care au avut loc in aceasta vara si care ne-au afectat imaginea”, afirma Jeremy Hunt, secretarul de stat al Culturii si Sportului din UK.

Mai multe fotografii din campania de promovare a Regatului Unit gasiti pe www.visitbritain.org

Citeste si:

Top 5 cele mai valoroase start-up-uri din lume. Pe ce locuri se afla Facebook si Groupon

Planeta Andora din Avatar, o atractie de 400 milioane de dolari pentru parcurile Walt Disney