Daca vei cumpara o pereche de pantofi de 70 de dolari, o mare parte din suma reprezinta de fapt costurile cu chiria, depozitarea, reclama si transportul pantofilor, nu produsul in sine, spun cei de la Financial Times, citand un studiu al FED, prezentat de Business Insider.

In plus, potrivit calculelor FED, circa 88% din cheltuielile consumatorilor reprezinta servicii si doar 2,7% costul produselor realizate in China. Mai mult, daca eliminam transportul, procentul scade la 1,2%.

Asa ca, in medie, pentru fiecare dolar cheltuit pe un produs cu eticheta "realizat in China", 55 de centi se intorc in serviciile locale americane. In plus, pentru ca tricourile, pantofii, DVD-urile sau televizoarele importate de aici sunt mai ieftine, ele contribuie cu mai mult decat cele aduse din Germania sau Japonia.

Si inflatia are un cuvant greu de spus in aceasta ecuatie. Daca bunurile chineze reprezinta doar 2,7% din cheltuielile populatiei, este greu de crezut ca un locuitor din Ohio, spre exemplu, va simti cresterea costurilor cu forta de munca intr-o fabrica din Guangdong.

Exporturile Chinei, marul discordiei

In iulie 2011, datorita exporturilor record, China a raportat un excedent comercial in crestere puternica de 31,48 miliarde de dolari, potrivit celor de la AFP.

In plus, excedentul comercial al Chinei cu Statele Unite a crescut cu 7%, la 20,9 miliarde de dolari, in timp ce decalajul fata de Uniunea Europeana, cel mai mare partener economic, a avansat cu 28% la 17,8 miliarde de dolari, potrivit Yahoo News. Ce inseamna acest lucru? Exporturile Chinei au rezistat socurilor internationale, in ciuda faptului ca analistii se asteptau ca pietele de desfacere, afectate de criza, precum cele europene sau cea a SUA, sa-si reduca puterea de cumparare.

In plus, China este sub presiune. Oficialii de la Washington cer insistent ca Beijingul sa-si scada controlul asupra cursului de schimb yuan-dolar, care alimenteaza excendentul comercial.

Citeste si:

The Economist: Cel mai ieftin autoturism din lume, un dezastru. Ce greseli au facut producatorii masinii care a inspirat Renault sa creeze Logan

Goana mondiala pentru "aurul" verde. Ce investitie iti aduce un profit mai sigur decat metalele pretioase