"Noi ne extindem capacitatile de ambalare aici in Romania. Daca ne uitam la costul mediu al fortei de munca, acesta reprezinta o treime din costul fortei de munca din tarile de unde aducem produsele. Si predictibilitatea mediului de afaceri este foarte importanta. O investitie in productie este o investitie pe termen lung, deci trebuie sa fii sigur ca industria e previzibila si va fi o prioritate pentru stat. Daca te uiti la costuri, Romania e convingatoare, dar in materie de predictiibilitate lucrurile nu stau la fel de bine. Trebuie sa ai incredere ca piata unde investesti are o predictibilitate puternica, astfel se va ajunge la o situatie dificila dupa 5 ani", a declarat Townsend.

Recent, compania americana Pfizer a anuntat investitii de 5,4 milioane de dolari in linia de ambalare a fabricii de suplimente alimentare Ferrosan, pe care o detine la Cluj-Napoca, si transfera aici produse din Danemarca si Italia.

El a aratat ca in prezent la Ferrosan sunt ambalate produse eliberate fara prescriptie medicala, iar Pfizer are in vedere extinderea afacerii, dar pentru asta este nevoie de predictibilitate in mediul de afaceri.

Potrivit lui Townsend, 90% din produsele de la Cluj merg la export, in special in Rusia, Asia si Orientul Mijlociu, dar si in UE.

Ferrosan face parte din reteaua globala de productie si aprovizionare Pfizer si are, in prezent, o capacitate de ambalare de 6 milioane de cutii pe an folosind echipamentele de ambalare existente, iar intentia companiei este de a creste aceasta capacitatea in urmatorii 3 ani.

Investitiile Pfizer vizeaza de asemenea extinderea spatiului de depozitare a materiilor prime, materialelor de ambalare si produselor finite. Finalizarea lucrarilor este estimata pentru finalul lunii martie a anului viitor, iar investitia totala este de 5,4 milioane de dolari.

In 2011, Pizer a cumparat, de la fondul Altor, compania daneza Ferrosan Consumer Healthcare, prezenta in Romania printr-o unitate de productie de suplimente alimentare si activitati de distributie la Cluj.

Producatorul american Pfizer ocupa locul cinci pe piata farmaceutica romaneasca, cu o cota de piata de 5,1% la finele trimestrului al doilea, potrivit Cegedim.