Justin Timberlake, actor, cantaret si investitor al retelei MySpace

Detinator al premiului Grammy, actor bine cotat, iar mai nou investitor. Astfel poate fi descris Justin Timberlake, in urma recentei investitii in site-ul de socializare MySpace, in valoare de aproximativ 35 de milioane de dolari. Timberlake intentioneaza sa transforme MySpace intr-un aprig concurent al Facebook, mizand pe concepte muzicale inovatoare.

Unul dintre cei mai aclamati cantareti americani, in special in randul adolescentilor vrea ca prin intermediul unor aplicatii, fanii sa poata interactiona mult mai usor cu artistii, iar muzicienii sa-si poata promova la randul lor noile melodii si albume. Mai multe informatii legate de schimbarea la fata a retelei MySpace vom afla pe 17 august, atunci cand Justin va tine o conferinta de presa pe acest subiect.

Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer la Facebook

Poate ca Zuckerberg a fost cel care a creat un adevarat fenomen cultural al retelelor sociale, prin intermediul Facebook, insa Sheyl Sandberg, COO-ul Facebook este cea care l-a facut miliardar pe Mark. Considerata unul dintre cei mai admirati manageri la ora actuala, numele lui Sandberg apare in carti vis-a-vis de conducerea Trezoreriei Statelor Unite, dupa demisia din functie a lui Timothy Geithner.

Sheryl Sandberg a intrat in topul Fortune al celor mai bogate femei din lume in urma cu patru ani. De atunci, face parte din elita celor mai puternice femei de pe mapamond. Sheryl a detinut o functie de management in cadrul Trezoreriei Statelor Unite sub mandatul lui Bill Clinton.

Totodata, inainte de colaborarea cu Facebook, aceasta a fost economist al The World Bank si vice-presedinte operational al gigantului Google, unde credita aplicatiile pentru AdWords si programele AdSense.

Ceea ce se intreaba toti investitorii este urmatorul lucru: va pleca Sheryl de la carma retelei sociale inainte ca Facebook sa fie listata la bursa, actiune preconizata a fi realizata anul urmatorul?

Michelle Rhee, fondator StudentsFirst

Activitista infocata Michelle Rhee, destul de controversata de altfel in Statele Unite, ar putea sa nu se mai implice atat de activ in sistemul scolilor publice din Washington pe viitor, dar este posibil ca aceasta sa continue sa participe la dezbateri pe tema reformelor din educatie, dupa ce a pus bazele ONG-ului StudentsFirst.

Organizatia StudentsFirst promoveaza la nivel local aceleasi principii pentru care Rhee a militat pe cand detinea functia de cancelar al scolilor din Washington: posibilitatea ca elevii sa-si poata alege unitatea de invatamant si subiectele pe care sa le studieze, evaluarea profesorilor, birocratie minimala si implicarea parintilor in mediul academic.

Rhee si-a propus ca urmator scop sa recruteze un milion de membrii care sa se inscrie in organizatia sa, iar numarul lor sa creasca la un miliard pana la sfarsitul acestui an.

Mary Landrieu, senator american si presedintele Comitetului Afacerilor Mici si Antreprenoriatului din SUA

Ca presedinte al influentului comitet al Afacerilor Mici si Antreprenoriatului American, democratul din Louisiana joaca un rol important in promovarea, investigarea si rezolvarea nenumaratelor probleme cu care se confrunta micii intreprinzatori astazi, atunci cand decid sa-si infiinteze o firma.

Adept convins al influentei pozitive al afacerilor mici si mijlocii asupra dezvoltarii economiei unui stat, Landrieu incearca astazi sa-si extinda programul de cercetare si dezvoltare in domeniul business-urilor mici, pe care l-a demarat in urma cu opt ani. Economia instabila si piata muncii severa din momentul actual nu va face decat sa intensifice programul implementat de Landrieu, sustin cei de la inc.com

David Cho, director Grantland si co-fondator The Awl

In iulie, modestul pionier al industriei media si-a anuntat retragerea de la carma The Awl, blog pe care l-a creat in parteneriat cu doi veterani Gawker, pentru a trece mai departe la Grantland, site lansat de compania lui Bill Simmons, de la ESPN.

In timpul in care a lucrat la The Awl, Cho a ajutat la construirea unui site de stiri si comentarii,care pur si simplu a triumfat. „Este foarte profitabil deoarece are un continut foarte bun”, a fost explicatia lui Cho in legatura cu succesul site-ului pe care l-a creat.

La Grantland, Cho se alatura celor de la Simmons si beneficiaza de sustinerea celor de la ESPN, dar ca orice afacere noua, va trebui sa-si dovedeasca lui insusi ca noul business este intr-adevar o sursa excelenta de facut bani. Ceea ce ramane de vazut, sustin cei de la inc.com

David Chang, proprietar al lantului de restaurante Momofuku

Rebelul bucatar-sef, cunoscut in special pentru preferintele sale in ceea ce priveste bucataria coreeana, a devenit o pictograma a ospitalitatii in acest domeniu. Momofuku detine acum patru restaurante de succes in New York, o brutarie, o afacere de catering si o revista.

De asemenea, in parteneriat cu editura McSweeney, Chang a lansat Lucky Peach, o publicatie glossy, trimestriala, care se vinde pentru 10 dolari/bucata. Revista, asemenea retelei de restaurante, a avut un succes rasunator. Primul numar, lansat in luna iunie a acestui an, s-a epuizat in primele zile.

Rory McIlroy, jucator profesionist de golf

Irlandezul McIlroy si-a castigat legiuni de fani luna trecuta odata cu victoria sa decisiva la Open-ul din SUA. Cu doua victorii PGA Tour si doua victorii la Europene, castigate recent, McIlroy ar putea fi considerat un al doilea Tiger Woods. Un lucru nemaipomenit pentru golf si o noua stea pentru tineret, scriu cei de la inc.com despre McIlory.

Succesul de care se bucura McIlroy reprezinta o oportunitate pentru brandurile de lux, aflate mereu in cautarea unui sportiv adulat, pe care sa-l transforme in imaginea marcilor lor. Jucatorul de golf are deja oferte de colaborare din partea unor hoteluri precum Jumeirah, Oakley sau Titleist.

Indra Nooyi, CEO PepsiCo

Ca sefa a unei companii care castiga miliarde de dolari prin producerea si comercializarea unora din cele mai iubite bauturi carbogazoase din lume, Nooyi a adoptat recent o noua strategie vis-a-vis de businessul sau: o campanie de sanatate. De cand Pepsi a devenit al doilea recrutor la nivel mondial, Indra are o noua misiune: sa demonstreze ca toate produsele ce fac parte din brandul Pepsi pot face parte dintr-un stil de viata sanatos. Asta a insemnat diversificarea produselor existente, dar si lansarea altor marci noi.

Cel mai important proiect al sau se naste in laboratoarele Pepsi, acolo unde oamenii de stiinta de la Pepsi incearca sa dezvolte mici cristale de cristalelor de sare si sa ofere astfel un gust placut faimoasei bauturi, substituind in acest mod zaharul.

Stewart Butterfield, fondator Tiny Speck si Glitch

In 2008, atunci cand co-fondatorul Flickr s-a separat de motorul de cautare Yahoo, acesta s-a retras acasa, in Canada pentru a-si lua un timp de gandire asupra a ceea ce avea sa faca mai departe. Un an mai tarziu, Butterfield, impreuna cu patru veterani de la Flickr, au lansat Tiny Speck, o companie de jocuri de noroc din Vancouver. Primul produs, un joc gigant de tip multiplayer online, numit Glitch a fost ca un zumzet in cercurile tehnologie pentru mai mult de un an. Iar cei care au testat jocul au oferit recenzii foarte bune.

Mai mult, cativa jucatori sustin ca acesta ar putea deveni urmatorul World of Warcraft, in momentul in care va fi diponibil pentru public, miscare programata sa aiba loc in aceasta vara.

Ella Gorgla, fondator I-ELLA.com

Casa de moda fondata de Gorla a lovit coarda sensibila a fashionistilor de astazi. Magazinul sau virtual, cu oarecare inclinatie spre actele de caritate, le permite doar anumitor clienti, pe baza de invitatie, sa faca un inventar al dulapului lor, dupa care sa cumpere, sa vanda, sa imprumute sau sa faca schimb de haine si accesorii cu alti utilizatori, in functie de interesele fiecaruia. 10% din valoarea fiecarei tranzactii ajunge la una din cele trei ONG-uri selectate de site.

Seth Priebatsch, fondator SCVNGR

Cu a sa locatie mobila bazata pe platforma de jocuri SCVNGR, Priebatsch promoveaza ideea ca totul in viata poate fi jucat ca un joc. Desi SCVNGR este inca un „copil” in comparatie cu rivalii sai FourSquare sau Gowalla, stimulentele sale pe baza de "check-in" pun accentul pe loialitate, lucru despre care Priebatsch crede ca ii va oferi un avantaj major  in fata competitorilor.

Afacerea sa a atras pana acum aproape 20 milioane dolari din fonduri de risc si mai mult de un milion de utilizatori inregistrati. Mai mult, tanarul antreprenor (22 ani) ar putea fi urmatorul nume in tehnologia casnica, sustin revistele de specialitate.

Citeste si:

Al doilea om dupa Zuckerberg, in carti pentru Trezoreria SUA. Cum a devenit COO-ul Facebook cea mai puternica femeie din Silicon Valley

Mostenitori de lux. Ce miliardari au primit imperiul pe tava. FOTO