Analistul Bonnie Herzog, de la Wells Fargo Securities spune ca datele indica deja ca vanzarile de tigarete electronice au ajuns anul acesta la cifra de 700 milioane de dolari, fiind vandute in mai toate magazinele din State.

Daca la aceasta cifra adaugam estimarile de vanzari din online, intre 500 si 625 de milioane de dolari, numarul final depaseste un miliard. Si sunt sanse ca ritmul sa creasca incepand din toamna.

Estimam ca se va ajunge la 1,7 miliarde de dolari pana la sfarsitul anului in curs”, a spus Herzog.

Analistul s-a declarat surprins de ritmul accelerat al vanzarilor si de popularitatea crescanda a acestora in randul consumatorilor. Fenomenul a luat avant in State incepand cu anul 2007, acolo unde un pachet obisnuit de tigari, ca Manhattan, costa 15 dolari, in timp ce pentru echivalentul electronic al acestuia (cel putin din punct de vedere al cantitatii) fumatorii scot din buzunar doar 1,5 dolari, estimeaza producatorii.

Potrivit lui Herzog, “o buna parte din popularitate vine din riscul scazut pentru sanatate pe care e-tigaretele il au, dar si pentru ca sunt mai accesibile”. Faptul ca pot fi fumate in locurile unde tigarile clasice sunt interzise este de asemenea un atu.

Tigarile electronice sunt deocamdata mult in urma celor traditionale, acestea din urma aducand venituri anuale de 80 miliarde de dolari. Insa, daca trendul va continua, diferenta dintre cele doua categorii de produse are toate sansele sa se micsoreze vizibil in urmatorii ani.