Ajit Chambers, in prezent director executiv la Old London Underground Co. s-a intalnit weekendul trecut cu primarul londonez, Boris Johnson, pentru a discuta despre proiect, scrie Bloomberg. Chambers a fost de acord sa furnizeze mai multe informatii despre costurile si modificarile ce trebuie facute in statiile respective de metrou, potrivit unui e-mail al biroului lui Johnson.

“Am pregatit deja echipa care se va ocupa de constructii, valabilitatea fondurilor financiare si investitia necesara pentru renovarea spatiilor subterane”, a declarat Chambers intr-un interviu pentru Bloomberg. Fostul executiv de la JP Morgan a refuzat insa sa dezvaluie identitatea investitorilor.

Primul obiectiv al proiectului Old London Underground urmeaza sa fie inaugurat in statia Brompton Road, in apropierea Jocurilor Olimpice din 2012, eveniment care va avea loc in estul capitalei britanice. Statia de metrou, detinuta de Ministerul Apararii, a fost inchisa incepand cu mijlocul `50, dupa ce functionase anterior ca sediu central de aparare in timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial.

Renovarea fiecarei statii de metrou ar costa intre 17 si 34 de milioane de lire sterline. Acestea ar putea fi inaugurate in aproximativ 5 ani, conform declaratiilor lui Chambers. Insa doar daca il va convinge pe Johnson sa dezvolte locurile dezafectate din reteaua de metrou din Londra, cunoscuta si sub denumirea de Tube, si nu prin fonduri publice, ci cu ajutorul finantarilor private.

Operatorul Tube, cel care asigura transportul subteran in capitala Regatului Unit „s-a informat deja cu privire la propuneri si a observat potentialul proiectului, dar si costurile masive necesare pentru aplicarea acestuia”, a spus purtatorul de cuvant al Primariei din Londra. Prioritatea lui Johnson este aceea de „a updata metroul londonez si a imbunatati transportul de pasageri”, noteaza Bloomberg.

Zonele dezafectate ale Tube-ului londonez ar putea aduce venituri de 300 mil. euro

Ajit Chambers (38 ani) este de parere ca ar putea genera peste 300 de milioane de lire sterline anual prin transformarea zonelor abandonate, dezafectate ale statiilor subterane in restaurante, sali de gimnastica, muzee si galerii de arta.

In statia Brompton Road, Chambers intentioneaza sa deschida un club, amplasat chiar pe portiunea suspendata a statiei si sa gazduiasca totodata un muzeu al Brigazii Pompierilor Londonezi in tunelurile acesteia.  

Metroul londonez face parte din cea mai veche retea de metrouri din lume. Brompton Road s-a deschis in 1906 pentru transportarea calatorilor de-a lungul Piccadilly Line. Statia a fost inchisa in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, fiind folosita drept camera de aparare.

Rudolf Hess, adjunctul lui Adolf Hitler, a fost interogat in Brompton Road de catre Ministerul Apararii din UK, dupa ce avionul acestuia se prabusise in Scotia, in 1941, in incercarea de a incheia o intelegere de pace, spune Glenn Purkis, un angajat al Ministerului de Aparare care se ocupa de managerierea birourilor fostei statii.

Statia, amplasata intre cartierele rezidentiale Knightsbridge si South Kensington, a fost redeschisa dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial.

Aldwych, situata in zona teatrului londonez, ar putea face parte din statiile ce urmeaza sa fie modernizate si dezvoltate, potrivit proiectului lui Chambers. Oprirea era folosita precum adapost in timpul celor doua razboaie, fiind inchisa complet in 1994.

Chambers a pus bazele proiectului Old London Undergorund in 2009. Acesta sustinea la vremea respectiva ca planul sau va dezvalui valoarea pe care o au obiectivele istorice subterane, ce au fost date uitarii in ultimii ani.

"Investitorii ajuta Regatul Unit sa transforme aceste spatii in siguranta si bogatie deopotriva, sa le determine sa devina profitabile", afirma Chambers.

Citeste si:

Orasul cu cele mai bune servicii hoteliere. Afla pe ce loc e Bucurestiul

Programul de stimulare a tinerilor a creat peste 1.500 de locuri de munca. Statul a dublat bugetul initial pentru a face fata solicitarilor