Desi lucrul la benzinarie era distractiv si i s-a oferit chiar si posibilitatea promovarii, Ben dorea sa-si incheie mai intai studiile. Intre timp s-a gandit la o modalitate de a castiga bani mai multi bani, asa ca a inceput sa vanda haine si electronice pe varianta din Noua Zeelanda a eBay, platforma numita TradeMe.

Afacerea mergea insa greu, ceea ce l-a determinat sa faca o pagina pe Facebook, prin intermediul careia sa faca cunoscute prietenilor hainele pe care le vindea.

Dupa cateva saptamani, a primit un mesaj de la cineva care lucra la reteaua de socializare si care i-a oferit un voucher in valoare de 50 de dolari, pentru a-si promova afacerea pe Facebook. In acea noapte, Ben a vandut produse in valoare de 800 de dolari.

Acest lucru se intampla in august 2013. De atunci, Cardwell s-a ocupat serios de promovarea pe Facebook a afacerii lui. Si-a facut si un site asociat paginii de Facebook, numit Deal Man, “site global de fashion din Noua Zeelanda, specializat in imbracaminte pentru barbati”.

Multi dintre prietenii lui nu pareau convinsi ca Ben o sa dea lovitura cu afacerea lui, pentru ca, spuneau ei, nimeni nu-si cumpara haine de pe Facebook. El insa nu s-a dat batut si pana in toamna a inceput sa posteze pe reteaua de socializare din ce in ce mai multe fotografii ale produselor pe care le vindea.

Fara sa cumpere niciun fel de reclama, pagina Deal Man a ajuns repede la 100.000 de fani, iar vanzarile depaseau 100.000 de dolari pe luna.

Strategia lui Cardwell de a-si creste numarul de “Like-uri” a fost sa pacaleasca Facebook prin postarile de pe reteaua de socializare, astfel incat acestea sa ajunga la cat mai multi “prieteni”, din tari cu piete puternice si cu un nivel de trai ridicat. In consecinta, vanzarile au explodat, asa ca a renuntat si la jobul de la benzinarie, si la scoala.

Schema nu a functionat, insa, foarte mult timp, pentru ca algoritmul pe baza caruia Facebook “imprastie” postarile in News Feed-urile clientilor se bazeaza foarte mult pe diversitate. Si atata timp cat Ben posta doar poze, numarul de persoane la care ajungeau postarile lui a inceput sa scada, la fel si vanzarile.

In decembrie 2013, Facebook a schimbat algoritmul tocmai pentru a reduce numarul de postari ca ale lui Cardwell sa ajunga la prea multi abonati, iar cei care doreau sa mai apara in News Feed-ul abonatilor trebuia sa plateasca reclama.

Cardwell trebuia sa gaseasca o solutie si singura care a functionat a fost sa cumpere reclama de la Facebook. Dar costurile au fost infinit mai mici fata de castigurile ulterioare, iar acela a fost momentul in care afacerea lui a explodat pur si simplu. Din data de 13 decembrie, vanzarile Deal Man din traficul de pe Facebook au ajuns la 1,1 milioane de dolari.