Un om de afaceri din Brasov spune ca pe magazinul online intra mai multi clienti decat cei care ii calca pragul buticului de la sosea. Platforma software, designul siteului si promovarea initiala l-au costat 2.500 de euro.

"Investitia este odata in crearea site-ului si a bazelor de date pentru comenzi online si in al doilea rand in stoc”, spune Robert Nagy, directorul comercial al unui magazin de piese auto.

Clientii nu mai trebuie sa bata drumul pana la raft, iar plata se face la livrare.

Marius Ghenea are 8 magazine virtuale. Unele cu produse IT, altele cu haine, chiar si o florarie. Desi mersul la birou inseamna de multe ori doar deschiderea site-ului direct pe telefonul mobil, spune ca profitul vine abia dupa 18 luni. In plus, costurile lunare pentru un magazin cu vanzari de 10.000 de euro ajung la peste 2.000 de euro.

"Putem sa vorbim de o suma intre 3.000 si 10.000 de euro ca si aport initial de finantare pana la momentul la care ai acest site functional", explica Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Magazinelor Online.

Parlamentul European reglementeaza comertul online. Vezi care sunt modificarile

"Licitati pentru banii nostri". Bogdan Naumovici ia in raspar business-ul Groupon. Cum suna cea mai discutata afacere online, care concureaza site-urile de reduceri

Si Florin de la Hi-Q isi rotunjeste castigul din muzica cu un site. "Veniturile acestui site vin din publicitate. Fie ca e vorba de banere, fie ca e vorba de publicitate audio online", spune Florin.

Un site cu un trafic de 1.000 de vizitatori pe zi poate aduce un profit de 3.000 de euro pe luna, dupa ce se scad costurile de promovare, serverul si angajatii. In Romania sunt 1.500 de magazine online active, cu o cifra de afaceri de 300 milioane de euro anual.