Maria Sarapova a ocupat prima pozitie pentru al noualea an consecutiv, ultima perioada analizata: iunie 2012 - iunie 2013.

Averea Sarapovei este estimata la peste o suta de milioane de dolari 

Din suma de 29 de milioane de dolari pe care a castigat-o intr-un an, doar sase milioane de dolari sunt premiile obtinute la turneele de tenis, restul banilor insemnand contractele de imagine. 

Veniturile Mariei Sarapova au "explodat" in 2004, cand se impunea la Wimbledon, la varsta de 17 ani, iar companii precum Nike, Head, Samsung Electronics, Tag Heuer, Porsche si Evian se numara printre cele care si-au asociat imaginea cu ea. 

Sarapova, care locuieste acum la Bradenton, Florida, s-a lansat si in afaceri, ea inaugurand in 2012 linia de bomboane "Sugarpova". Dulciurile sunt disponibile acum in 15 state, iar compania se asteapta sa vanda 1,5 milioane de pungi de bomboane, la un pret de 5-6 dolari pe unitate.

Acum, urmeaza sa se lanseze si in alte afaceri precum moda, accesorii si make-up. 

Cel mai mare contract de sponsorizare incheiat vreodata de o sportiva a fost cel dintre Sarapova si compania americana Nike, semnat in 2010, care ii aduce rusoaicei 70 de milioane de dolari in opt ani. 

Rusoiaca a depasit-o astfel pe numarul 1 WTA, americanca Serena Williams, care a castigat "numai" 20,5 milioane de dolari, dintre care 8,5 milioane de dolari din tenis si 12 milioane de la sponsori precum Nike, Wilson, Gatorade si OPI, aflandu-se pe locul 68 in topul general realizat de Forbes. 

Simona Halep si Maria Sarapova se vor intalni, sambata, de la ora 16.00, in finala turneului de la Roland Garros. Invinsa in acest ultim act va primi 1.300 de puncte WTA si un premiu de 825.000 de euro, iar castigatoarea turneului 2.000 de puncte si 1.650.000 de euro.