Marvin Powell, consultant in micile afaceri din Washington DC, a postat o intrebare pe site-ul de socializare LinkedIn, la care a primit 97 de raspunsuri. Powell a fost interesat sa afle care sunt greselile pe care le fac organizatiile in lupta de promovare de pe retelele social media?

In urma raspunsurilor primite, Powell a alcatuit o lista a celor mai frecvente erori, citate de Business Insider.

1. Se gandesc ca este vorba despre un sprint, nu de un maraton in care au nevoie de rezistenta pentru a castiga. Trebuie sa le dea timp clientilor/fanilor/prietenilor virtuali, sa le castige increderea, nu sa-i agaseze in timp scurt.

2. Nu au planuri sau strategii de promovare si dezvoltare. Folosesc mesaje fara sens, nu au obiective definite.

3. Posteaza prea multe mesaje si acorda prea putin timp celor care comenteaza, care le transmit diverse semnale.

4. Isi exteriorizeaza sentimentele negative, parerile contra unor concepte/evenimente/persoane, facandu-si publice disputele.

5. Petrec prea mult timp promovandu-si produsele si prea putin comunicand cu potentialii consumatori.

6. Cele mai multe companii, in special cele de dimensiuni mai mici au asteptari nerealiste in concordanta cu notorietatea, domeniul de activitate, numarul clientilor etc.

7. Posteaza mesaje irelevante pentru consumatori, cele mai multe viazvi de promotii. Fanii, clientii, utilizatorii vor sa citeasca lucruri interesante, care pot avea impact asupra lor.

8. Multe dintre firmele prezente pe retele precum Facebook sau Twitter nici nu se deranjeaza sa le raspunda utilizatorilor care comenteaza cu privire la postari. Acest lucru reprezinta o mare greseala, noteaza consultantii in comunicare.

9. Trec usor granita dintre profesionalism si personal, eroare frecvent intalnita.Companiile n-ar trebui sa piarda din vedere faptul ca sunt prezente pe retelele de socializare cu un scop pur profesional, sa nu se implice in conflicte sau pareri personale, sunt de parere analistii.

10. Se asteapta ca retele social media sa le creasca profitul peste noapte si ce-i mai rau, sa fie singurul instrument de marketing care intr-adevar sa functioneze. Miscarea este cat se poate de neinspirata, avand in vedere ca astazi milioane de companii se promoveaza in acest mod.

11. Nu se raporteaza targetului pe care il au in vedere. Nu sunt prietenoase, nu pun intrebari care sa se plieze publicului, nu sunt amuzante, nu impartasesc filozofii, nu cer parerea consumatorilor cu privire la propriile produse/servicii.

12. Patrund pe retele social media pentru ca toti ceilalti competitori detin astfel de conturi. Spiritul de turma nu functioneaza intotdeauna, insa, avertizeaza specialistii in relatii publice. Este important sa fii vizibil prin asemenea tipuri de media, dar mai important este modul in care iti faci simtita prezenta.

13. Nu inteleg ca tot secretul consta in construirea unei relatii de durata, iar un asemenea lucru necesita timp.