Ati putea crede ca un manager de succes va spune vreodata: ,,Eu sunt cel care da ordine aici, asa ca tu trebuie doar sa te conformezi” sau ,,Asa sunt eu, voi trebuie sa va adaptati caracterului si personalitatii mele”? Nu, nu-i asa?

Principalul secret al succesului unui adevarat lider este faptul ca el acorda importanta deosebita laturii umane. Astfel, angajatii lui nu-l vor auzi niciodata spunand: ,,Nu ma intereseaza daca nu va suportati intre voi, noi trebuie doar sa lucram ca o echipa” ori ,,La locul de munca nu este nimic personal, sunt afaceri de rezolvat”.

Acesta stie ca pentru angajatul sau este importanta familia si va evita sa spuna: ,,Cum adica sa te consulti cu sotia/sotul tau inainte sa accepti oferta pe care ti-am propus-o?”, subliniaza cei de la Forbes.

Oricat de surprinzator ar parea, un sef nu va spune niciodata: ,,Suntem o adevarata familie si ne place sa lucram impreuna”. De ce? Pentru ca isi va lasa intotdeauna angajatii sa ajunga ei la aceasta concluzie.

Totodata, un lider va incerca mereu sa arate ca-i pasa de oamenii din echipa sau si nu va rosti niciodata lucruri precum: ,,Cui crezi ca-i pasa ce ai avut tu pentru micul dejun”? sau ,,Nu voi acorda nicio sansa celor care nu vin la mine si-mi arata ca stiu sa lupte pentru ceea ce-si doresc”.

Orice angajat isi doreste sa auda de la seful sau scuze in cazul unui conflict in care superiorul s-a inselat. De fapt, orice manager ar trebui sa stie sa spuna, macar o data in viata: ,,Am gresit, imi pare rau”.

Citeste si:

Unul din doi manageri de multinationala nu are stofa de lider. Ce ii da de gol pe sefii "toxici"

Narcisismul sefilor, vinovat pentru moartea companiilor. Cum s-au salvat branduri ca Apple, Google sau HP