Daca rebrandingul este bine realizat, compania nu poate avea decat de castigat. Insa in cazul in care noile logo-uri si slogane nu exprima in totalitate mesajul cu care firma si-a obisnuit consumatorii, lucrurile merg prost.

Nume mari precum Nissan, British Airways sau Coca-Cola au dat-o in bara, la un moment dat, cu noile schimbari. Mai jos gasesti cateva exemple in acest sens, intr-un clasament realizat de Business Insider.

Nissan reinvie brandul original pe pietele din India, Indonezia si Rusia

Desi numele producatorul japonez de autoturisme foloseste numele Nissan din 1930, pana in `81 acesta a folosit si alte denumiri pentru masinile sale. Ca de pilda, Datsun. Mai mult, recent compania auto a anuntat ca intentioneaza sa reinvie brandul Datsun pe pietele din India, Indonezia si Rusia. Potrivit vicepresedintelui companiei, Vincent Cobee, citat de BusinessWeek, noile masini Datsun se vor adresa consumatorilor optimisti, energici, care nu sunt atat de interesati de detalii, cat de dinamismul pe care noile autoturisme il ofera.

Tropicana a incercat sa-si eficientizeze ambalajul

Cand PepsiCo a vrut sa regandeasca o schimbare a brandului Tropicana nu a prognozat atasamentul cumparatoprilor vizavi de designul traditional, in care era ilustrata o portocala. Abia atunci cand noi ambalaje au aparut in magazine (in ianuarie 2009), efectul nedorit s-a vazut. Potrivit New York Times, “unii au descris noile ambalaje ca fiind urate si absurse”.

Dupa o Luna de plangeri si scaderi ale vanzarilor cu 20%, PepsiCo a anuntat ca va reveni la noile “haine”.

"Nou" nu inseamna mai bine cand vine vorba despre Coca-Cola

Coca-Cola a incercat la un moment dat sa inlocuiasca ambalajul clasic cu ceva nou. Asta se intampla in aprilie 1985. La vremea aceea, Coca-Cola era atacat serios de provocarea Pepsi, iar directorii s-au gandit ca o noua schimbare i-ar prinde bine. S-au inselat insa intrucat consumatorii n-au vazut deloc cu ochi buni schimbarea.

Potrivit unui fost angajat al companiei de bauturi carbogazoase au fost proteste cu privire la noile schimbari. Trei luni mai tarziu Coca-Cola se intorcea la formula clasica.

British Airways a renuntat la steagul Marii Britanii

In 1997 compania aeriana British Airways a suferit o schimbare de brand. Mai exact, a inlocuit culorile steagului Regatului Unit de pe coada avioanelor cu diverse designuri create de artisti din intreaga lume.

CEO-ul de atunci al operatorului de zbor, Bob Ayling, declara: “Poate ca trebuie sa ne debarasam putin de vechile haine englezesti si sa luam la bord cateva noi caracteristici britanice”. Pasagerii companiei n-au fost insa de acceasi parere.

Dupa numeroase plangeri din partea calatorilor si a echipajului de bord, British Airways a oprit noile design-uri. Acest lucru se intampla in 1999. In 2001, odata cu schimbarea directorului general, avioanele British au devenit din nou ce fusesera candva: pur englezesti.

Noul logo Gap si-a jignit cumparatorii

Retailerul american Gap a incercat sa-si rebranduiasca logo-ul in octombrie 2010, dar a revenit la vechiul brand in doar o saptamana. De vina au fost reactiile extrem de puternice ale consumatorilor, care s-au declarat dezgustati de noul design. Cei mai multi au descris incercarea nereusita a retailerului precum “creatia unui copil stangaci”, noteaza Business Insider.

Si MasterCard a avut o tentativa nereusita

In 2006 compania financiara MasterCard si-a schimbat designul cardurilor. Consumatorii s-au declarat “neplacut surprinsi” de noul logo, care arata “destul de rau”. “Prea multe cercuri, prea mare cel din centru”, au explicat clientii. In urma acestor remarci, corporatia americana a revenit la vechiul logo, miscare ce s-a dovedit a fi una destul de reusita avand in vedere ca il vedem astazi asociat cu fiecare business din lume.

Pizza Hut a incercat sa se branduiasca fara… pizza

In 2009 lantul american de restaurante Pizza Hut a considerat ca venise momentul pentru o schimbare. Si-a rebranduit numele in “The Hut”, precum si logo-ul din care lipsea cuvantul esential “pizza”, acesta din urma fiind inlocuit cu un simbol.

Din fericire, noul design a fost insa promovat doar incateva restaurante. Pentru ca efectele n-au fost pe masura asteptarilor managerilor, lantul a revenit rapid la vechea infatisare, negand insa rebrandingul pe care avea sa-l faca la nivel global.