"Intrebati despre cum ar investi un castig de un milion de euro, 37% dintre consumatorii din Romania au raspuns ca ar cumpara o locuinta sau o casa mai mare pentru a locui, la fel ca locuitorii din toate celelalte state incluse in sondaj cu exceptia celor din Emiratele Arabe Unite. Deschiderea propriei afaceri a reprezentat a doua optiune in Romania, preferata de 15% dintre consumatori", se arata in studiul realizat de compania de cercetari de piata Synovate.

Totodata, 11% din romanii intervievati au raspuns ca ar cheltui castigul de un milion de euro pentru chestiuni legate de stilul de viata, cum ar fi cumpararea de masini, bunuri sau vancante.

La nivel regional, optiunea de a utiliza un castig de un milion de euro pentru investitii imobiliare a fost numita de 50,2% dintre respondentii din Ungaria, de 44,1% dintre cei din Cehia si de 43,6% dintre rusi.

Pe de alta parte, 16% dintre romani anticipeaza ca situatia financiara personala se va inrautati in viitorul apropiat.
In acelasi timp 16% dintre romani au un sentiment de insecuritate cu privire la partea financiara, acesta fiind al saselea cel mai ridicat procent obtinut in statele incluse in sondaj, dupa Rusia (36%), Ungaria (27%), Bulgaria (25%), Turcia (25%) si Ucraina (22%).

"Avand in vedere procentul relativ ridicat dintre consumatorii romani care se simt expunsi financiar, pesimismul general privind viitorul si dorinta multor oameni de a-si cumpara o locuinta sau de a-si extinde domiciului actual, exista oportunitati evidente pentru ca bancile sa-si extinda portofoliul de produse si servicii in conditiile economice adverse din prezent", a declarat directorul pentru Romania al Synovate, Carmen Wieck.

Ea a precizat ca oportunitatile existente pentru banci sunt sporite de faptul ca romanii tind in mod aproape egal sa apeleze pentru sfaturi financiare atat la membrii familiei, cat si la consilierii bancari si financiari.

In Romania, clientii bancilor prefera sa consulte pentru sfaturi financiare membrii familiei (39%), oficialii bancilor (36%), prietenii (9%) si consultantii financiari (8%).

Studiul Synovate a fost realizat, in perioada octombrie - decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 1.000 clienti din sectorul bancar in fiecare din cele 13 tari incluse in studiu - Rusia, Polonia, Ucraina, Slovacia, Ungaria, Cehia, Grecia, Serbia, Bulgaria, Romania, Turcia, EAU s Arabia Saudita. Studiul a acoperit 29 de banci internationale, 211 institutii locale si 13.000 de clienti ai bancilor.