Surse din industrie spun ca derularea contractului este conditionata de ridicarea sanctiunilor impuse de Natiunile Unite asupra Libiei, transmite Reuters. Reprezentantii Glencore au refuzat sa comenteze informatiile.

Dupa izbucnirea razboiului civil din Libia in luna februarie, principalii furnizori de carburanti ai Libiei au fost traderul de energie Vitol, cu sediul in Rotterdam, si emiratul Qatar.

Consiliul National de Tranzitie (CNT), care si-a asumat guvernarea interimara a Libiei dupa ce rebelii au ocupat capitala Tripoli, a inceput in ultimele saptamani sa-si diversifice furnizorii de combustibil.

Furnizori de carburanti

Saptamana trecuta, compania rusa Gunvor si grupul francez Total au livrat catre Libia primele vapoare cu carburanti de la inceputul conflictului dintre rebeli si fortele loiale fostului lider Muammar Gaddafi.

Chiar si pe timp de pace, Libia, unul dintre cei mai mari producatori de petrol din Africa, este dependenta de importul de carburanti din cauza capacitatii insuficiente de rafinare. Cererea pentru importuri a crescut puternic dupa declansarea conflictului, in urma inchiderii temporare a rafinariilor.

CNT are nevoie disperata de carburanti pentru a consolida infrastructura si a restaura ordinea in tara. Un purtator de cuvant al Consiliului a declarat ca Libia va folosi cele 15 miliarde de dolari deblocate saptamana trecuta la Paris de puterile internationale pentru plata importurilor de carburanti.

Razboiul din Libia a costat SUA cat 100 de kilometri de autostrada romaneasca

Operatiunile militare si umanitare din Libia au costat Statele Unite 715 milioane de dolari pana la inceputul verii. Asta arata un raport trimis Congresului de administratia presedintelui Barack Obama.

Raportul estimeaza ca aceste operatiuni vor costa in final 1,1 miliarde de dolari pana la sfarsitul lunii septembrie.

Citeste si

Oprah intra in era digitala. Cum isi creste traficul pe site pentru a-si salva business-ul

Lumea in 2030. Cat va costa barilul de petrol si cati locuitori vor fi pe Pamant