Douazeci de ani mai tarziu, omul de afaceri de 65 de ani a devenit miliardar, in conditiile in care India a fost una dintre putinele tari in care pretul aurului nu a scazut, indienii fiind cei mai mari cosumatori de metale pretioase din lume. Acum detine 44 de magazine in India si planuieste sa mai deschida 36, pana in martie 2014, inclusiv in Orientul Mijlociu.

Profit mai putin si o cifra de afaceri mai mare. Fii cat mai transparent posibil in afacerea ta. Cel mai important lucru in viata, si in afaceri, este increderea”. Acestea sunt cateva dintre secretele pe care Kalyanaraman, presedintele Kalyan Jewellers, le-a dezvaluit jurnalistilor de la Bloomberg.

Potrivit Indexului Bloomberg, Kalyan Jewellers valoreaza in prezent un miliard de dolari. „Nu imi calculez profitul”, a spus Kalyanaraman, atunci cand a fost intrebat despre statutul sau de miliardar. „Sunt mai degraba interesat de cum sa-mi dezvolt afacerea, dar s-ar putea sa aveti dreptate”, a afirmat el.

Stramosii lui Kalyanaraman au fost preoti. In urma cu mai bine de un secol, bunicul sau a renuntat la preotie pentru a incepe o afacere de familie. Unchiul sau, care a avut o functie oficiala importanta in regiunea Kochi, inainte ca India sa fie independenta, a incurajat dezvoltarea de mici afaceri, pentru ca tara sa se poata sustine singura.

Bunicul sau a infiintat una dintre primele fabrici pentru prelucrarea materialelor textile, in 1900. In 1906, familia a deschis un magazin de textile in Thrissur, care a fost condus de tatal lui Kalyanaraman.

Job after-school

Kalyanaraman a invatat sa faca afaceri la 12 ani, de la tatal sau, cand a inceput sa lucreze in magazinul acestuia, dupa ce venea de la scoala. A studia Comertul la liceul din orasul natal, dupa care a preluat afacerea familiei. Si-a deschis propia afacere cu aur, dupa o investitie de 7,5 milioane de rupii (peste 100.000 de euro). Recent si-a deschis si o afacere imobiliara in Thrissur, unde construieste blocuri de locuinte si vile.

Cu Kalyan Jewellers intentioneaza sa investeasca 30 milioane de rupii (peste 420.000 de euro), prin deschiderea mai multor magazine, inclusiv in capitala financiara a tarii, Mumbai.

Pe masura ce afacerea creste, miliardarul apeleaza la staruri de la Bollywood pentru a-i promova produsele. Aishwarya Rai, actrita indiana care a castigat concursul de frumusete Miss World, este una dintre imaginile companiei.

Cererea din India, cel mai mare consumator de aur din lume, a crescut cu 9% in trimestrul al treilea al anului trecut, desi la nivel mondial s-a inregistrat o scadere de 11%, potrivit Consiliului Mondial al Aurului. Piata bijuteriilor din a doua cea mai populata tara din lume este evaluata undeva intre 16 si 18 miliarde de dolari. In India se tranzactioneaza 30% din rezerva mondiala de aur. Pretul aurului a crescut, anul trecut, cu 7,1%, dupa ce metalul pretios a inceput sa fie din ce in ce mai cautat ca alternativa de investitii, ca urmare a programelor de stimulare fiscala din SUA, Europa si Japonia.