Potrivit unui comunicat dat publicitatii luni, NDRC a informat ca a dat unda verde pentru sase proiecte, inclusiv un sistem de metrou in valoare de 46,7 miliarde yuani in Chengdu, cel mai mare oras din sud-vestul Chinei.

Celelalte proiecte aprobate vizeaza o linie de tren in valoare de 60 de miliarde de yuani care va conecta orasele Qingdao si Jinan din estul Chinei, precum si doua noua conexiuni feroviare intre orasele din Mongolia Interioara si actuala linie de tren de mare viteza Beijing-Shenyang care vor costa impreuna 42,5 miliarde de yuani. NRDC a precizat ca cinci din cele sase proiecte au fost aprobate in lunile ianuarie si februarie ale acestui an iar cel de al saselea in luna mai.

Accelerarea aprobarii proiectelor de infrastructura coincide cu o crestere de 33,2% a cheltuielilor fiscale in luna aprilie, o crestere brusca fata de avansul de 4,4% in luna martie, arata datele publicate saptamana trecuta de Ministerul chinez de Finante.

"Reuniunea din luna aprilie a Biroului Politic a dorit sa dea un suport politic pentru stabilizarea cresterii economice. Cresterea cheltuielilor fiscale si recentele masuri de politica monetare sunt posibile sa conduca la o stabilizare in trimestrul al treilea", a declarat Wang Jun, economist sef la centrul de reflexie China Centre for International Economic Exchanges.

In primul trimestru al acestui an economia chineza a inregistrat cea mai slaba cresterea din ultimii sase ani (7%), in conditiile incetiniri cererii domestice si externe. Cele mai recente date statistice arata ca incetinirea economiei a persistat si in al doilea trimestru.

Pentru a sustine cresterea economica, saptamana trecuta liderii de la Beijing au cerut bancilor sa continue sa acorde credite guvernelor locale pentru proiectele aflate in constructie, inclusiv pentru locuinte ieftine si proiecte de transport cu metroul.