Notorietatea fenomenala a cantecului Gangnam Style, al carui clip a fost vizionat pe YouTube de un numar record de oameni, a permis identificarea pe harta lumii a Coreii pentru milioane de tineri.

In pofida schimbarilor profunde realizate intr-o perioada scurta de timp, Coreea de Sud sufera de lipsa recunoasterii sale in raport cu China si Japonia. Transformarea tarii ruinate de razboi si dictatura militara in a patra mare economie a Asiei si intr-o democratie solida este o sursa de mandrie imensa pentru populatie.

Coreenii considera insa ca tara lor este inca asociata in strainatate cu restaurante unde se serveste carne de caine si cu serialul american MASH, a carui actiune are loc in timpul razboiului din Coreea (1950-1953).

Chiar si succesul economic este atribuit altor tari, multi fiind convinsi ca Samsung, producatorul smartphone-urilor si tabletelor Galaxy, si LG sunt marci japoneze sau taiwaneze.

Pentru Samsung, 2012 a fost anul recunoasterii, gigantul sud-coreean al electronicelor devenind principalul concurent al Apple in domeniul aparatelor smartphone si al tabletelor, cele mai in voga dispozitele ale momentului.

Samsung a detronat Nokia din pozitia de cel mai mare producator de telefoane la nivel mondial si are o cota de peste 31% pe piata smartphone-urilor, fata de numai 3,3% in 2009. Apple detine o cota de 15%.