Primul job a fost acela de om de serviciu. Ulterior a inceput sa joace la Bursa din New York. Astfel, a reusit sa puna pe picioare doua companii importante - John Paul Mitchell Systems si Patrón Spirits. Astazi, DeJoria a ajuns la o avere de peste 4 miliarde de dolari.

Intr-un interviu publicat de Forbes, DeJoria povesteste despre copilaria traita in saracie si despre cum a reusit sa ridice doua companii de succes in America.

Am crescut la periferia Los Angelesului si nu stiam ca aveam o situatie precara, pentru ca toti cei din jurul nostru traiau la fel. Imi aduc aminte ca, intr-o zi, cand eram in liceu, a venit mama acasa si ne-a spus mie si fratelui meu ‘Mai avem doar 27 de centi, dar avem mancare in frigider, avem o mica gradina in spatele casei, suntem fericiti, deci suntem bogati’”, isi aduce aminte miliardarul de astazi.

John Paul DeJoria este fiul unui imigrant italian, crescut in suburbiile Los Angelesului, unde, dupa divortul parintilor, obisnuia sa petreaca majoritatea timpului pe strazi. La noua ani a inceput sa vanda felicitari de Craciun si ziare pentru a-si intretine familia. Atunci cand mama nu i-a mai putut intretine pe el si pe fratele sau, i-a trimis la orfeliant.

Desi si-a petrecut copilaria pe strada, si-a schimbat radical atitudinea atunci cand un profesor de matematica de la liceu i-a spus ca nu va face nimic in viata. A absolvit liceul in 1962 si s-a inrolat in Marina, dupa ce anterior incercase mai multe slujbe, de la om de serviciu la agent de vanzari.

DeJoria a intrat in industria produselor de ingrijire a parului atunci cand s-a angajat la Redken Laboratories, dar a fost concediat repede in urma unor neintelegeri avute cu seful.

In 1980 si-a facut propria companie de produse de ingrijire a parului - John Paul Mitchell Systems, impreuna cu hair-stylist-ul Paul Mitchell, afacere pentru care s-a imprumutat de 700 de dolari. In prezent, compania are venituri anuale de peste 900 de milioane de dolari.

Lucrurile n-au mers bine de la inceput si, pentru a doua oara in viata, s-a intors pe strada. “Cand am inceput cu John Paul Mitchell Systems, in 1980, am locuit in masina doua saptamani. Atunci lucrurile stateau mai prost ca acum, atunci inflatia era 12%, iar somajul depasise 10%”, isi aminteste omul de afaceri despre inceputuri.

Cu a doua companie, pe care a fondat-o in 1989 - Patrón Spirits Company - vinde peste 2 milioane de baxuri de tequila pe an. A mai pus pe picioare si un lant de cluburi de noapte, pe care l-a vandut in 2006, pentru suma de 350 de milioane de dolari.

Cum a reusit DeJoria sa ajunga din copil al strazii un om de afaceri prosper si, mai ales, ce-i sfatuieste pe tinerii antreprenori

Trebuie sa tina cont de doua lucruri. Primul – sa fie pregatiti pentru a fi respinsi de catre oameni, sa li se spuna ca nu au nevoie de produsele pe care le vand. Sa fie constienti ca, inainte de a li se deschide o usa, li se inchid altele 100 in nas. Al doilea – diferenta dintre un om de afaceri de succes si unul fara success este ca acela care are succes face toate lucrurile pe care cel fara succes nu vrea sa le faca. Indiferent de domeniul in are activeaza, sa se asigure ca produsele lor sunt atat de bune incat oricine va dori sa faca afaceri cu ei”, ii sfatuieste DeJoria pe tinerii care vor sa aiba succes in afaceri.