Sharp, cel mai mare producator japonez de ecrane cu cristale lichide, a dublat estimarea referitoare la pierderile din anul fiscal care se va incheia in martie 2013, la 450 miliarde de yeni (5,64 miliarde dolari). Analistii anticipau pierderi de 296 miliarde de yeni (3,7 miliarde dolari), transmite Bloomberg, citat de Mediafax. 

Compania nu a reusit sa atraga o investitie de 67 de miliarde de yeni (840 milioane dolari) din partea companiei Foxconn Technology Group din Taiwan si a avut dificultati la vanzarea de obligatiuni. 

"Sharp se afla intr-o situatie disperata si incearca sa rezolve problemele de finantare pe termen scurt. Nu are o viziune pe termen lung, cu exceptia unui plan de a vinde mai multe televizoane LCD de dimensiuni mici si mijlocii", a declarat Ichiro Takamatsu, manager de fonduri la Bayview Asset Management din Tokyo. 

Anuntul facut de Sharp survine dupa ce Panasonic a avertizat miercuri ca pierderile din actualul an fiscal ar putea fi de aproape 10 miliarde de dolari. 

In schimb, Sony a reiterat ca in acest an ar putea obtine primul profit din ultimii cinci ani, dupa ce a redus costurile, a renuntat la companiile mixte producatoare de ecrane si a restrans gama de televizoare.