In 2007, Swatch, cel mai mare producator de ceasuri din lume, cazuse de acord cu brandul american de bijuterii de lux Tiffany sa lanseze impreuna ceasuri pentru piata de lux, noteaza BBC News. O disputa din 2011 a dus insa la incheierea acestei intelegeri. Potrivit declaratiilor facute de producatorul elvetian la acea vreme, americanii de la Tiffany ar fi incercat sa blocheze sau sa intarzie afacerea, ce urma sa se numeasca Tiffany Watch Co..

La randul lor, americanii s-au declarat “socati si profund dezamagiti” de decizia care ii obliga la plata amenzii, lucru ce le-a redus estimarile anuale de profit. “Am fost socati si extrem de dezamagiti de decizia comisiei”, a declarat CEO-ul Tiffany, Michael Kowalski, citat de BBC.

Daca ar fi fost dusa la capat, colaborarea dintre cele doua nume din industria bijuteriilor ar fi durat doua decenii, timp in care Swatch si-ar fi vandut ceasurile sub noua denumire in magazinele Tiffany si nu numai, companiile impartindu-si si profitul.

Potrivit deciziei Curtii de arbitraj din Olanda, acolo unde au fost analizate acuzatiile, Tiffany este acum nevoita sa plateasca catre Swatch, pe langa compensatiile de 448 de milioane de dolari, alte noua milioane - cheltuieli de judecata.