Schimbarile pe care le pregateste motorul de cautare sunt cele mai mari din istoria companiei si pot afecta milioane de site-uri care se bazeaza pe clasificarea din pagina cu rezultatele cautarii. In acelasi timp, aceste schimbari vor oferi Google mai multe posibilitati de afisare a materialelor publicitare.

Google nu inlocuieste actualul sistem de cautare, prin intermediul cuvintelor cheie, care determina importanta unui site pe baza cuvintelor pe care le contine, frecventa cu care alte site-uri fac trimitere la el prin link sau alte zeci de astfel de reguli.

Mai degraba, compania tinteste sa ofere mai multe rezultate relevante prin folosirea tehnologiei de “cautare semantica” (“semantic search”), care se refera la procesul de intelegere al sensului cuvintelor.

Amit Singhal, director din cadrul Google, a declarat recent ca motorul de cautare va corela mai bine cautarile cu baza de date care contine sute de milioane de “entitati” – oameni, locuri si lucruri, pe care compania le-a ingramadit in ultimii doi ani. Cautarea semantica poate ajuta la asocierea cuvintelor intre ele, de exemplu o companie – cum ar fi Google, cu fondatorii ei - Larry Page si Sergey Brin.

Astfel, Google “va intelege” mai bine modul in care “oamenii inteleg lumea”, a spus Singhal, adaugand ca acum, in multe cazuri “ne incrucisam degetele si speram ca vom gasi pagina care sa ne dea raspunsul pe care il cautam”.

Multe alte schimbari majore vor fi dezvaluite in lunile urmatoare, au declarat susrse apropiate companiei, dar Singhal a apreciat ca vor trece ani pana cand Google va intra “in noua generatie a cautarilor”.

Viitoarele schimari vor avea implicatii majore pentru Google, care domina piata motoarelor de cautare pe internet, cu 66%. Compania din Mountain View, California, a reusit sa ajunga aici tocmai datorita acuratetii si usurintei cu care se fac cautarile, ceea ce genereaza publicitate. Afacerea produce majoritatea veniturilor anuale ale Google, care se plaseaza undeva la 37 de miliarde de dolari.

Cu aceste schimbari, Google incearca sa-si pastreze pozitia dominanta, peste Bing, motorul, de cutare de la Microsoft, sau Apple, care tocmai a introdus cautarea vocala prin intermediul Siri.