Vorbim despre industria mobila, care “va zdrobi Facebookcurand si asta deoarece reteaua, pusa pe picioare de Mark Zuckerberg intr-o camera de camin de la Harvard, are probleme la acest capitol, scrie Forbes.

Facebook nu reuseste sa le ofere utilizatorilor sai posibilitatea de a juca toate jocurile pe care in mod normal le gasesc navind prin intermediul unui browser. Totodata, Facebook nu poate oferi aceleasi reclame si oportunitati de branding.

“Tot mai multi oameni <<graviteaza>> catre smartphone-uri si tablete, numarul celor care au renuntat la calculatoarele traditionale creste vertiginos. Din 2008 si pana in 2011, procentul americanilor maturi care au folosit zilnic internetul de pe un PC a crescut pana la 62%, de la 54%. In aceeasi perioada, numarul celor care au intrat in fiecare zi pe internet folosind un device mobil s-a majorat cu 24 de procente, de la doar 4% la 26%”, arata o cercetare Forrester, citat de Wall Street Journal.

“Oamenii percep aceasta modalitate de consum ca fiind fireasca, trecerea de la PC la mobile”, sustine Matt Murphy, analist la Kleiner Perkins Caufield & Byers. “Mai presus de orice, industria mobila este mai capabila de a atrage consumatori deschisi, activi decat orice alta industrie”, adauga economistul citat de WSJ.

Desi adevarat, jurnalistii de la Forbes subliniaza faptul ca fiecare reclama conteaza in domeniul online. Publicitatea este limitata in sectorul mobil, in comparatie cu browserele de pe PC-uri. Sa luam ca exemplu cautarile generate de Google pe mobil. Ele genereaza mult mai putine click-uri si oportunitati si zero oportunitati de publicitate. Bineinteles, Google detine Android, dar asta nu este suficient.

Sa nu uitam de Youtube. Daca multi utilizatori de PC-uri vor trece definitiv la device-urile mobile, ce va face Youtube cand consumatorii se vor plange ca vor fi taxati pentru publicitatea de pe canalul video?

Asadar, intrebarea care apare este urmatoarea: ce procent de date folosite astazi pe PC-urile traditionale vor aparea si pe instrumentele mobile? Au existat trei perioade esentiale in istoria web-ului, si anume: portalurile/ web 1.0, social web 2.0 si industria mobila.

Astazi obisnuim sa numim companiile care activeaza exclusiv online, companii web, insa odata cu aparitia industriei mobile si a consumatorilor care-si folosesc telefoanele si tabletele ca fiind principalele device-uri online in locul PC-urilor, devine usor eronat sa ne referim tot la „firme web”. Potrivit specialistului Roger McNamee, un cuvant mai potrivit pentru asemenea companii, care construiesc aplicatii pentru sharingul informatiilor, il reprezinta „companii hypernet”.

Practic, cu fiecare noua generatie de companii web/hypernet, castigatorii industriei au de-a face cu o competitie extrem de dura, avand in vedere ca incearca din rasputeri sa-si mentina profitul, intr-o industrie care inainte era destul de profitabila.