Compania condusa de fondatorul Mark Zuckerberg, in varsta de 28 de ani, a vandut 421,2 milioane de actiuni, la 38 de dolari pe unitate, transmite Bloomberg.

Facebook a ridicat oferta in aceasta saptamana atat prin cresterea volumului actiunilor scoase pe piata cu 25%, cat si prin majorarea intervalului de pret de la 28-35 dolari la 34-38 dolari pe actiune, decizii luate de companie datorita entuziasmului investitorilor pentru operatiune. 

La 38 de dolari pe actiune, capitalizarea Facebook la debutul pe piata Nasdaq ar fi de 104 miliarde de dolari.  Cresterea volumului actiunilor scoase pe piata si a pretului de referinta propulseaza oferta publica initiala a Facebook pe locul al treilea in istoria SUA, dupa Visa si General Motors.

Oferta marcheaza un moment de varf al evolutiei Facebook, in mai putin de un deceniu, de la o companie infiintata intr-o camera de camin a Universitatii Harvard la o retea de socializare cu peste 900 de milioane de utilizatori. 

Facebook a anuntat, miercuri, intr-un raport catre Comisia de Valori Mobiliare din SUA, ca nu intentioneaza sa floteze pe bursa noi actiuni dupa incheierea ofertei de joi. 

Zuckerberg a convins investitorii sa cumpere actiunile Facebook la un pret ridicat, dar se confrunta cu problema incetinirii cresterii vanzarilor, dupa ce profitul a scazut cu 12% in trimestrul trecut. 

"Acțiunile vor creste in prima zi de tranzacționare, dar nu stiu daca tendinta va continua”, a declarat Walter Todd, care administreaza active de 940 milioane dolari ca director la compania Greenwood Capital din Greenwood, Carolina de Sud. 

Actiunile vor intra la tranzactionate vineri, la bursa Nasdaq. 

Facebook a angajat peste 30 de aranjori pentru oferta publica initiala, condusi de Morgan Stanley, JPMorgan Chase și Goldman Sachs.

Cererea investitorilor pentru actiunile oferite de Facebook a fost neasteptat de solida, in pofida temerilor privind potentialul de crestere pe termen lung al companiei. 

Incertitudinile legate de viitorul Facebook au fost subliniate marti de General Motors, care si-a anuntat intentia sa renunte la publicitatea prin intermediul retelei de socializare, pentru ca pur si simplu nu obtine niciun avantaj de pe urma ei. Facebook genereaza venituri aproape exclusiv din servicii personalizate de publicitate. Iar acum, prin miscarea GM, pierde 10 milioane de dolari. Gigantul auto va continua insa sa-si faca reclama pe partea de free media a celor de la Facebook. Este in primul rand o lovitura psihologica data departamentului de vanzari.