Aproape 12 milioane de utilizatori din Statele Unite si Marea Britanie au intrat pe “buletinul virtual” in ianuarie, pentru a posta fotografiile favorite.

Ce este, asadar, Pinterest? Reteaua permite utilizatorilor sa adune colectii de fotografii si informatii de pe internet si sa le sorteze pe categorii.

Traducerea din limba engleza ar fi sa-ti fixezi cu un ac pe un panou (board) lucruri care te intereseaza. Pe Pinterest nu poti sa-ti faci prieteni, ca pe Facebook, dar poti sa urmaresti activitatea utilizatorilor cu care descoperi ca ai interese comune.

Aici poti gasi o multitudine de idei despre decorarea casei, nunta, sfaturi pentru bucatarie sau pentru ingrijirea animalelor de casa. De altfel, site-ul a fost deja ridiculizat din cauza multitudinii de fotografii cu pisici sau cu prajituri.

Si desi accesul se face pe baza de invitatie, numarul de utilizatori creste intr-un ritm care ar trebui sa-i dea de gandit lui Mark Zuckerberg.

Pinterest nu a raspuns pana acum la intrebarile jurnalistilor, dar cu ajutorul Google Ad Planner se pot afla numarul de utilizatori, datele demografice si principalele interese ale acestora. Mai multe sectiuni pentru barbati – cum ar fi Manteresting si Gentlemint, sunt in plina expansiune.

Potrvit Google Ad Planner, in ianuarie 2012, utilizatorii din SUA ai Pinterest au fost interesati in special de moda, arte, retete, evenimente, vacante si design interior. Aceste puncte de interes arata si ce categorii de persoane folosesc Pinterest. Astfel, 68% dintre conturi apartin femeilor, care realizeaza si 85% din activitatea de pe site.

In Marea Britanie, lucrurile sunt diferite, cei mai multi clienti ai retelei fiind barbati, cu interese dintre cele mai variate, in special cele de blogging.