La nivel mondial, circa 90% din utilizatorii de internet folosesc motoarele de cautare, adica in jur de un sfert din populatia lumii. In SUA, de exemplu, cautarile aduc 1,2% la Produsul Intern Brut (PIB), scrie gigaom.com. In Germania si in Franta, cautarile aduc 0,9%, iar in India - 0,5%.

In companii, cei care se ocupa de cercetarea de piata petrec, in medie, cinci ore navigand pe internet si cautand continut.

Iar potential de crestere exista. Pentru retailerii din tari dezvoltate precum SUA, cautarile pe internet reprezinta doar 2% din veniturile totale obtinute in 2009, fie prin cumparaturile realizate prin magazinul virtual, fie prin informatii gasite de clienti pe internet, care apoi si-au achizitionat produsele din unitatile companiei.

Astfel, doar la nivelul lui 2009, veniturile retailerilor din cautarile pe internet au totalizat 67 de miliarde de dolari.

Razboiul din online

Pentru ca accentul se pune tot mai mult pe continut si pe cine este primul care ofera toate informatiile clientilor, razboiul se duce acum intre motoarele de cautare precum Google si retelele sociale precum Facebook. Si asta, cu atat mai mult retelele se indeparteaza tot mai mult de cautarile simple, bazate pe algortimi, spre cele personalizate in functie de utilizatori.

Citeste si

Renovarea si retehnologizarea Palatului Parlamentului costa 5,5 milioane de euro. VIDEO

Vasilescu (BNR): "Legati-va centura de siguranta, urmeaza o era a turbulentelor". Tarile europene trebuie sa aiba acelasi sistem fiscal VIDEO