In Europa, dispozitivul Chromecast a fost lansat pe piata din Franta, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Italia, Norvegia, Tara Bascilor, Regatul Unit si Suedia.

AFP noteaza ca odata cu lansarea Chromecast poate lua sfarsit perioada in care utilizatorii isi deteriorau vederea vizionand pe ecranele mici ale telefoanelor inteligente sau ale tabletelor continut video online. 

Astfel, un televizor care este dotat cu HDMI (High-Definition Multimedia Interface) si cu o retea wifi si cateva minute de instalare a Chromecast sunt suficiente pentru a pune in functiune acest dispozitiv de marimea unui USB. 

Odata configurat, Chromecast va putea sa comunice atat cu un smartphone si cu o tableta, cat si cu un laptop.  De pe aceste dispozitive mobile, continutul postat pe site-ul de partajare de fisiere video YouTube (detinut de Google) va putea fi transferat si vizionat la televizor. 

Smartphone-ul se va transforma de asemenea intr-un fel de telecomanda, de pe care va putea fi reglat volumul sau de pe care utilizatorul va putea schimba clipurile de pe YouTube pe care doreste sa le vizioneze la televizor.

Dispozitivul va putea fi folosit si pentru transmiterea de e-mailuri sau pentru deschiderea unei alte aplicatii, in paralel cu vizionarea unui film. 

"Pentru noi, continutul este cel mai important. Ne-am dorit ca acesta sa poata fi vizionat la televizor la fel de simplu ca de pe un smartphone", a declarat, pentru AFP, Majd Bakar, responsabilul de acest proiect in cadrul companiei Google. 

Dispozitivul Chromecast poate fi achizitionat la un pret de aproximativ 35 de euro. 

Un alt avantaj al  acestuia este compatibilitatea sa cu numeroase platforme si sisteme de operare (Android, Chrome, Windows). 

Google, care a lansat Chromecast in iulie 2013, in Statele Unite ale Americii, a anuntat ca a avut "cateva milioane" de solicitari pentru acest dispozitiv, fara a oferi insa o cifra exacta a numarului de astfel de adaptoare vandute. 

Eliminarea barierelor intre TV si internet se inscrie in tendinta globala din domeniul tehnologiei. Potrivit unor informatii care au inceput sa circule din ce in ce mai insistent pe piata internationala, retailerul online Amazon intentioneaza sa comercializeze un dispozitiv concurent Chromecast incepand din aprilie.