Newsweek se va relansa in print in aceasta saptamana. Vor fi publicate doua editii ale revistei, una pentru SUA, si alta pentru Europa.

Editia americana a Newsweek va fi lansata vineri, 7 martie, in timp ce versiunea europeana a saptamanalului urmeaza sa fie lansat pe piata in urmatoarele saptamani.

Jim Impoco, redactorul-sef al editiei americane a Newsweek, a spus ca publicatia va avea o aparitie saptamanala si va fi "un produs premium". Potrivit lui Impoco, situatia financiara a Newsweek ar urma sa depinda mai mult de abonati decat de publicitate, iar cititorii vor plati mai mult decat in trecut pentru a avea acces la materialele publicatiei.

Totodata, Richard Addis, editorul versiunii europene a Newsweek, a spus ca in noua sa versiune Newsweek nu va trata subiectele in maniera in care le trateaza revista rivala, Time, si nici nu va fi precum publicatiile The Week si The Economist. Va fi o combinatie de "jurnalisti buni, care scriu materiale bune" cu "buni fotografi", a spus Richard Addis.

Noul Newsweek va continua sa apara online pe fostul sau domeniu de internet, newsweek.com. "Vom avea aplicatii, site-uri si o foarte puternica prezenta digitala", a spus Addis.

Pe de alta parte, inca din luna decembrie 2013, Jim Impoco, redactorul-sef al Newsweek, a anuntat ca Newsweek si-ar putea relua aparitia tiparita la inceputul anului 2014, saptamanalul urmand sa aiba 64 de pagini pe editie.

Jim Impoco, care a devenit redactorul-sef al Newsweek in septembrie 2013, a declarat ca noul proprietar al publicatiei (companiei IBT Media) nu are de gand sa cheltuie la fel de multi bani ca predecesorii sai cu acest saptamanal.

El a precizat ca IBT a negociat cu tipografii si distribuitorii si spera ca Newsweek va avea un tiraj de 100.000 de exemplare in primul an de la relansarea editiei in print.

De cand a intrat in echipa Newsweek, Impoco, fost editor al The New York Times, a facut numeroase angajari si urmareste sa extinda acoperirea internationala a publicatiei.

Potrivit The New York Times, reintoarcerea publicatiei Newsweek in print este un semn pozitiv pentru industria de publishing, care se lupta sa supravietuiasca in era digitala.

Fondat in 1933, de un fost jurnalist al publicatiei Time, si preluat de Washington Post in 1961, saptamanalul Newsweek este un nume de marca al presei americane. Insa, in cei doi ani care au precedat deciziei de a elimina versiunea sa tiparita, Newsweek a inregistrat pierderi de 70 de milioane de dolari.

Saptamanalul american Newsweek, a carui ultima editie tiparita a aparut pe piata pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicatie exclusiv digitala, este detinut in prezent de compania IBT Media, care detine si titlul International Business Times.