Compania, cu sediul in Beijing, a livrat 15 milioane de aparate, in trimestrul al doilea, ceea ce inseamna 14% din piata, potrivit firmei de consultanta Canalys. De partea cealalta, Samsung a livrat 13,3 milioane de telefoane, ceea ce reprezinta 12% din piata.

Consumatorii din China au inceput sa se orienteze din ce in ce mai mult catre producatorii locali, Apple fiind singurul vanzator strain de smartphone-uri care se bucura de o populariatte in crestere in China.

Xiaomi a castigat notorietate pentru ca vinde telefoane ieftine online, compania tintind atat consumatorii din China, cat si pe cei din tari emergente precum India, Brazilia si Rusia.

“Xiaomi are toate sansele sa devina o forta si dincolo de granitele Chinei, iar companiile internationale ar trebui sa fie atente la asta”, a declarat Jessica Kwee, analist la Canalys.

In trimestul al doilea al anului, in China s-au vandut 108,5 milioane de smartphone-uri, adica 37% din totalul aparatelor vandute in intreaga lume, potrivit Canalys. Lenovo s-a clasat pe locul al treilea, dupa Xiaomi si Samsung, cu 13 milioane de livrari.

Xiaomi a intrat si pe piata din India, luna trecuta, si se lauda ca a vandut 20.000 de aparate in doar 5 secunde, pe 29 iulie.

Xiaomi, companie evaluata la 10 miliarde de dolari, a marit productia de telefoane de aproape patru ori in prima jumatate a anului, ca urmare a cererii masive. Compania a vandut 26 de milioane de smartphone-uri in primele sase luni, comparativ cu 7 milioane, in aceeasi perioada a nului trecut.

Pentru anul urmator, fondatorul companiei Lei Jun spune ca targeteaza vanzari de 100 de milioane de smartphone-uri.

Samsung, de cealalta parte, a anuntat cele mai slabe rezultate trimestriale din ultimii doi ani, din cauza competitiei tot mai acerbe venite din partea producatorilor de telefoane ieftine. Potrivit Canalys, in China livrarile Samsung au scazut cu 15%, cifra neconfirmata insa de sud-coreeni.