Potrivit estimarilor firmei de cercetare de piata Counterpoint Technology, Apple si Samsung au vandut cate 74,5 milioane de smartphone-uri in ultimele trei luni ale anului trecut.

Pozitia Samsung de lider al pietei globale este amenintata pentru prima data incepand din 2011, an in care compania sud-coreeana a lansat primul model al seriei de succes Galaxy, relateaza MarketWatch. 

Samsung nu a dezvaluit date in privinta numarului de smartphone-uri vandute in T4, dar a anuntat ca ponderea diviziei de telefoane mobile in totalul veniturilor a scazut la 37% la finele lunii decembrie, de la 75% in primul trimestru al anului trecut.

Vanzarile diviziei au scazut cu 77% la 25.000 de miliarde de woni (20,1 miliarde euro), in timp ce profitul operational a coborat cu 64%, la 1.960 miliarde de woni (1,58 miliarde euro), potrivit raportul financiar al companiei. 

La nivel de grup, Samsung a inregistrat o scadere cu 27% a profitului net in ultimul trimestru din 2014, la 5.350 miliarde de woni (4,3 miliarde euro). Vanzarile totale au coborat cu 11% la 52.730 miliarde de woni (42,52 miliarde euro).  Pentru tot anul 2014, compania a raportat vanzari de 206.210 miliarde de woni (166,3 miliarde euro), in scadere cu 9,8% de la 228.690 miliarde de woni (184,4 miliarde euro) in 2013. Profitul net s-a redus cu 23,2%, la 23.390 miliarde de woni (18,86 miliarde euro). 

Samsung se afla sub presiune atat din partea Apple pe segmentul premium, cat si din partea producatorilor de modele ieftine Xiaomi si Lenovo (China) si Micromax (India), iar vanzarile ultimului model Galaxy, lansat in primavara anului trecut sub numele de Galaxy S5, au fost dezamagitoare. 

Potrivit unor surse citate de MarketWatch, livrarile de Galaxy S5 au fost cu 40% sub cele estimate de companie.  Producatorul sud-coreean spera sa isi recupereze avansul in fata rivalilor odata cu lansarea Galaxy S6, programata pentru martie.