Un articol aparut in The New York Times si preluat de Mediafax, care sugereaza ca Elvetia ar trebui sa fie ingrijorata, a declansat un val de comentarii, cu putin timp inainte de debutul unui eveniment foarte asteptat, care a avut loc marti.

Desi Apple a pastrat cu sfintenie secretul asupra proiectelor sale, fanii grupului se asteapta ca acesta sa lanseze primul sau ceas inteligent, Apple Watch, despre care continua au aparut o multime de speculatii inainte de lansare.

Intr-un interviu publicat saptamana trecuta in revista L'Hebo, Nick Hayek, patronul Swatch Group (Tissot, Omega, Bréguet), a spus ca industria ceasornicariei elvetiene nu are niciun motiv pentru a se teme de lansarea iWatch.

"Daca indicarea orei ar fi singurul lucru pe care il fac ceasurile, atunci industria ceasornicariei nu ar mai exista de multa vreme", a spus el.

Patronul numarului 1 mondial din domeniul ceasornicariei a reamintit faptul ca viitorul ceasurilor a fost deja pus sub semnul intrebarii odata cu aparitia telefoanelor mobile. "Piata ceasurilor de marca a continuat sa creasca de atunci", a subliniat el.

In iulie, un zvon, rapid dezmintit, potrivit caruia Swatch Group colabora cu Apple a facut sa cresca vertiginos cursul actiunilor sale, care s-a stabilizat insa destul de repede, imediat dupa ce grupul elvetian a negat informatia.

Nick Hayek, care pana atunci s-a aratat foarte rezervat in privinta ceasurilor conectate la internet, a anuntat insa la putin timp dupa aceea ca Swatch a inceput sa lucreze la un model inzestrat cu functii de fitness, reamintind ca grupul dispunea de o expertiza solida in privinta componentelor electronice.

Potrivit lui Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux, ceasurile inteligente ar putea ajunge pe piata prin intermediul marcilor elvetiene mai putin scumpe, precum Swatch si anumite modele produse de Tissot. "Insa nu vad aceasta amenintare existentiala despre care vorbesc anumite persoane", a adaugat el.

Intr-un studiu publicat la jumatatea lunii aprilie, Jon Cox a mai spus ca nu crede in scenariul potrivit caruia ceasurile inteligente ar putea ameninta sectorul ceasornicariei de lux, asa cum au facut-o ceasurile japoneze cu cuart in anii '70.

De atunci, fabricantii de ceasuri din Elvetia s-au ancorat solid de segmentul produselor de lux, spune el, vorbind despre acele ceasuri-bijuterii purtate de barbatii bogati.

In 2013, Elvetia a exportat 28 de milioane de ceasuri, vandute cu un pret mediu de 1.500 de dolari fiecare. Dintre acestea, 1,6 milioane au fost vandute cu preturi de cel putin 20.000 de dolari.

"Daca o persoana poate sa isi ofere un ceas de 20.000 de dolari, presupunem ca acelasi cumparator ar putea sa isi ofere si un ceas inteligent, alaturi de smartphone-ul sau si de tableta sa", a subliniat acelasi expert.

"Trebuie sa fim vigilenti si sa anticipam riscurile unei astfel de revolutii tehnologice", a declarat insa Stéphane Linder, patronul grupului Tag Heuer.

Daca Apple pune la punct functii utile pentru consumator, Linder considera ca grupul american va trebui sa gaseasca parteneri tehnologici pentru a inventa "ceasul de lux conectat".

Jean-Claude Biver, directorul diviziei de ceasuri din cadrul grupului LVMH, care a considerat intotdeauna ceasurile inteligente ca o oportunitate pentru sector, a anuntat la inceputul lunii iulie ca Apple l-a angajat pe Patrick Pruniaux, un renumit director de la Tag Heuer, oferind astfel un semnal al interesului deosebit pe care firma californiana il are fata de sectorul ceasornicariei.