Care ar mai fi sensul lansarii noului Candy Crush Saga pe o platforma pe care, global vorbind, nu o prea foloseste multa lume? 

In trimestul 4 din 2013, potrivit firmei de cercetare IDC, sistemul de operare mobil Android de la Google a avut o pondere de 78% din totalul utilizatorilor la nivel global . IOS Apple, doar 18 % . 

IDC estimeaza ca in 2014 Android va pretinde 80,2% dintre utilizatori si doar 14,8% vor fi pe sistemul Apple iOS . 

Veniturile din aplicatiile de mobil sunt in crestere rapida pe Android, comparativ cu Apple, potrivit  Distimo. De asemenea, Android urca mult la capitolul publicitate pe mobil, potrivit Opera mediaWORKS .

Apple tine cu dintii de o bucatat a pietei, insa Android inghite restul.

Calitatea telefoanelor Android este tot mai buna, potrivit IDC, iar asta inseamna o provocare pe termen lung aruncata in fata celor de la Apple.

Piata telefoanelor mobile va arata un pic altfel in 2018, fata de 2014, potrivit studiului IDC. Lider va continua sa fie Android, cu 77,6% din piata, fata de putin peste 80% cat e estimat sa aiba in acest an.  Apple cu al sau iOS va pierde la randul sau un procent si va ajunge la 13,7%. Si va pierde si in fata Windows Phone, care aproape ca isi va dubla numarul de fani. Telefoanele de la Microsoft raman insa cu o cota mica, de putin peste 6%. Practic, Windows Phone ia cam ce pierd Android si iOS.

Doi factori genereaza aceasta situatie.

Potrivit IDC, o cresterea majora a numarului telefoanelor mobile va exista in China si Asia. Iar aceasta este o problema pentru Apple, pentru ca aici domina Android. Pentru o buna perioada de timp, strategia Apple in aceasta zona a fost: distributie mica si preturi mari. Ceea ce s-ar putea schimba. Apple a batut palma cu China Mobile in ianuarie, iar analistii se asteapta ca vanzarile sa se ridice in aceasta zona a globului. Dar va fi de ajuns?

Nu, daca pretul este celalalt factor. Android conduce piata cu telefoane tot mai ieftine. Pretul mediu se indreapta undeva la $200, in timp ce al unui iPhone merge spre $600. Apple intreaba practic: vrei sa platesti de 3 ori mai mult pentru telefoanele noastre? 80% din piata a raspuns clar nu.

Brandul si calitatea sunt importante, nimeni nu neaga acest lucru, scriu cei de la Business Insider. Iar Apple aici castiga de obicei, pe modelul de business: sa facem doar cel mai profitabil lucru, nu cel mai raspandit. Asa ca scaderea actiunilor nu ar clatina foarte tare scaunul CEO-ului Tim Cook.

Insa istoria IT are o lectie pentru noi toti, concluzioneaza Business Insider: device-urile devin mai ieftine cu timpul si mai bune. Vanzatorul care tine atat de mult la pretul ridicat de obicei pierde.