Oferta este valabila deocamdata pentru piata din Statele Unite. Cei care sunt de acord sa renunte la ipad-uri primesc in schimb un voucher de minimum 200 de dolari, pe care il pot folosi la achizitionarea tabletelor Surface RT si Surface Pro.

Miscarea se poate dovedi una inspirata, avand in vedere ca Microsoft este cu mult in urma Apple in ceea ce priveste vanzarea de tablete si cota de piata. Insa nu toti analistii cred in succesul initiativei.

“Cred ca multi oameni vor profita de aceasta oferta? Intr-un cuvant, nu. Sistemul de aplicatii pe care Microsoft il are la dispozitie este problema, iar aceasta oferta nu o rezolva in niciun fel”, e de parere Van Baker, analist pe piata telefoanelor mobile la Gartner.

Potrivit lui Baker, gama de aplicatii disponibila pentru iPad este mult mai mare decat cea pentru dispozitivele Windows, ceea ce reprezinta un avantaj pentru Apple. Microsoft s-a angajat oricum de ceva vreme intr-o competitie acerba imporiva rivalilor sai directi si in special fata de Apple. In mai a lansat un site comparativ intre Ipad si produsele Windows, alaturi de o serie de reclame orientate in aceeasi directie.

In primul trimestru al acestui an, Apple a livrat 19,5 milioane de iPad-uri, comparativ cu cele 900.000 de tablete vandute de Microsoft. Iar in cel de-al doilea trimestru, livrarile pentru Microsoft s-au oprit la 300.000 de tablete Surface.

Voucherul de 200 de dolari oferit de Microsoft este valabil numai in magazinele fizice ale Microsoft. O tableta Surface RT costa 349 de dolari si Surface Pro costa 799 de dolari.