Finlandezii, candva o forta dominanta pe piata telefoanelor mobile, s-au confruntat cu o scadere de 21% a vanzarilor la telefoanele de baza, cum sunt cele din gama Asha, in primele trei luni ale anului, fapt care a dus la o reducere de 20% a profiturilor. Cu toate astea, in aceasta perioada Nokia a livrat 55,8 milioane de telefoane din gama de baza, fata de numai 5,6 milioane de smartphone-uri Lumia.

Trendul il pune in dificultate pe Stephen Elop, directorul Nokia, care miza pe lansarea Lumia pentru a tine pasul cu rivalii mai bine clasati de la Apple si Samsung Electronics, in special pe piata din Statele Unite. Elop incearca sa castige mai mult timp prin adoptarea unor masuri de restructurare, lucru care i-a si reusit, intr-o anumita masura.

Nokia a anuntat pierderi de 272 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, fata de cele 928 milioane de euro cat a pierdut in anul anterior. Inclusiv analistii se asteptau la niste pierderi mai semnificative. Veniturile sunt si ele in scadere, situandu-se la 5,85 miliarde de euro in primul trimestru, fata de 7,35 miliarde de euro, cat s-a inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.

Nokia trebuie sa readuca pe linia de plutire vanzarile de smartphone-uri, pana sa isi piarda clientii fideli si impactul pe care il mai are pe piata. Loialitatea consumatorilor este oricum in descrestere, ceea ce inseamna ca au si mai putin timp la dispozitie ca sa intoarca situatia”, spune Hakan Wranne, analist la Swedbank.

Cu ocazia unui interviu telefonic, Elop a declarat ca Nokia se pregateste sa lanseze update-uri pentru smartphone-ul Lumia, in prima jumatate a anului. Dar CEO-ul a spus ca mentinerea intr-o pozitie favorabila prin telefoanele din gama low-end, inclusiv prin mai vechile modele Nokia 1280, este de asemenea o prioritate.