Noul ceas inteligent este disponibil in versiunile clasica, business si sport. Compania sud-coreeana LG Electronics a lansat la randul ei, tot duminica, un smartwatch cu forma rotunda.

Ambele companii au urmat exemplul Motorola, companie apreciata pentru faptul ca a oferit o alternativa care tine mai mult cont de moda, fata de zecile de smartwatch-uri voluminoase, in forma patrata, care au caracterizat prima generatie a acestor dispozitive.

Livrarile de echipamente electronice purtabile vor creste cu 158% in acest an, la 75 de milioane de unitati, iar pana in 2018 vor ajunge sa fie utilizate aproape 350 de milioane de astfel de dispozitive, potrivit estimarilor analistilor CCS Insight.

Ceasul Huawei are un diametru de 42 de mm, usor mai mare comparativ cu modelul Motorola, numit Moto 360.

Prin conectarea smartwatch-ului Huawei cu un smartphone operat de Android, utilizatorii pot primi mesaje text, email-uri, sau alerte privind apelurile telefonice. Noul ceas nu este, asa cum sperau analistii, un dispozitiv care sa opereze separat de un smarphone, utilizand propriul card SIM.

Thomas Husson, analist la Forrester, considera ca nu este relevant daca un smartwatch sau alt dispozitiv care poate fi purtat de consumatori functioneaza independent de un telefon.

"Smartwatch-urile vor completa, nu inlocui smartphone-urile pentru cel putin urmatorii doi-trei ani", a spus analistul.