Decizia sud-coreenilor vine dupa ce Sony a facut un anunt similar la inceputul anului, potrivit caruia compania vinde divizia Vaio si reorganizeaza divizia de PC-uri.

Samsung a anuntat, totodata, ca decizii similare ar putea fi luate si in alte parti ale Globului. “Ne adaptam repede pietei si cererii. In Europa, renuntam pentru moment la vanzarile de laptopuri, inclusiv Chromebook. Vom evalua in continuare piata si vom face schimbari ulterioare pentru a ne mentine competitivitatea pe piata PC-urilor”, a anuntat compania intr-o declaratie de presa.

Analistii firmei IDC estimeaza ca vanzarile de PC-uri portabile vor creste cu 5,6% in acest an, ajustand astfel pierderile din 2013. Samsung, insa, nu se afla in top cinci al producatorilor de PC-uri, iar aceasta crestere se va vedea in special la rivali.

Lenovo a raportat recent o crestere de 17% a veniturilor din notebook-uri, pentru trimestrul al doilea, devenind astfel cel mai popular brand de laptop-uri in 15 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Apple a inregistrat, de asemenea, o crestere de 13% a vanzarilor de Mac-uri, ca urmare a cererii imense pentru MacBook Air.

Samsung se axeaza mai mult pe tablete si phablete, decat pe laptopuri, in conditiile in care are concurenti foarte puternici pe acest segemnt, pe care nu-i poate depasi. Este clar, daca ne uitam la vanzari, ca la asta se pricep cel mai bine. Apple este din ce in ce mai puternic pe piata laptopurilor, iar Lenovo vine puternic din urma”, a comentat Windsor Holden, consultant pe tehnologie la Juniper Research.

Dar Samsung are probleme in ultima perioada si cu vanzarile de smartphone-uri. Studiile arata ca sud-coreenii au fost depasiti in India si China de producatori locali precum Micromax and Xiaomi. Ca urmare, compania a anuntat, in iunie, o scadere a profitului anual de 20%, iar o parte dintre executivi au fost nevoiti sa returneze bonusurile consistente.