"Peugeot are in mod clar nevoie sa se dezvolte. S-au opus mult timp ideii", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.

VW este deja cu mult inaintea concurentilor sai europeni, cu planuri de investitii in noi modele in valoare de 62 miliarde de euro, pentru perioada 2011-2016.

Peugeot a alocat in schimb perioadei 2008-2011 cheltuieli medii anuale pentru investitii in cercetare si dezvoltare in valoare de 3,7 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport anual, scrie Mediafax.

Fiat si divizia americana Chrysler au prevazut pentru 2010-2014 fonduri pentru investitii de 26 miliarde de euro.

Tendintele sunt negative pentru piata Europei Occidentale, fiind anticipat in acest an un declin de 6%, ceea ce va face concurenta preturilor extrem de dura, in timp ce producatorii auto se lupta pentru piete majore precum Brazilia, Rusia, India si China.

Fiat a realizat anul trecut 45% din vanzarile sale in Europa, iar PSA 54%, cea mai mare pondere in randul marilor producatori de automobile, potrivit datelor LMC Automotive.

Declinul vanzarilor ambelor companii a fost cu mult mai mare decat cel de 1,4% al pietei europene. Livrarile Fiat au scazut cu 12%, iar cele ale PSA cu 9%, in timp ce vanzarile VW au urcat cu 8%.