Este pentru prima oara in ultimii 10 ani cand Ford decide sa inchida fabrici in Europa, dupa ce in 2002 a oprit productia la o uzina de asamblare din Dagenham, Anglia.

In urma inchiderii acestor fabrici, capacitatea de productie totala a Ford in Europa, excluzand Rusia, va scadea cu 18%, respectiv cu 355.000 de masini. Ford mai are unitati de productie in Marea Britanie, Germania, Franta, Romania, Turcia si Rusia.

Decizia va duce la economii anuale de 450-500 milioane de dolari, potrivit companiei.

Grupul va inchide anul viitor o fabrica de asamblare din Southampton si o alta de matritare si de stantare din Dagenham, ambele din Marea Britanie. Uzina din Genk, Belgia, urmeaza sa fie inchisa pana la sfarsitul lui 2014, in urma consultarilor cu reprezentantii angajatilor.

Ford a precizat ca profitul inainte de taxe din trimestrul al treilea si profitul pe actiune, excluzand elementele exceptionale, vor fi peste rezultatele din trimestrul al doilea, in pofida pierderilor substantiale din Europa.

Grupul a raportat in trimestrul al doilea pierderi inainte de taxe de 404 milioane de dolari in Europa, fata de un profit de 176 milioane dolari in urma cu un an. Criza datoriilor suverane din Europa va conduce in acest an la cel mai grav declin al vanzarilor de automobile din regiune din ultimii 19 ani.

Producatori ca PSA Peugeot Citroen, Opel, divizie a General Motors, si Fiat au reactionat prin inchiderea unor fabrici sau pregatirea unor planuri de inchidere a unor unor unitati de productie.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, a declarat luna trecuta ca industria auto europeana trebuie sa se adapteze la cererea reala, pentru a deveni profitabila.