Acesta este Grand Hamster. Pare o clona a mult mai celebrului Duster, si este primul prototip al unui automobil hibrid romanesc, care pe langa benzina sau motorina foloseste pentru a rula si electricitatea. Astfel, cu doua atribute - economic si ecologic - are toate sansele.

"Multumita celor doua motorizari, vehiculul dispune de o putere superioara vehiculelor din gama dacia actuala, adica 150 de cai putere", spune prof. univ. dr. Dan Marinescu, sef al catedrei Facultatii de Mecanica si Tehnologie Pitesti.

"Inima" hibridului este o baterie de 205 volti, asezata in portbagaj si care cantareste 120 de kg. Ea asigura automobilului o autonomie intre 50 si 80 de kilometri.

"E simbolic, dar adevarat. Multumita unui incarcator imbarcat putem sa facem incarcarea casnica", adauga profesorul Marinescu.

Rotile din spate sunt actionate de motorul electric, iar cele din fata sunt propulsate de motorul Diesel. Urmatoarea faza a proiectului consta in sincronizarea celor doua motoare prin sisteme electronice. Hamster face parte dintr-un program ecologic realizat in colaborarea cu grupul Renault Romania care a urmarit fabricarea unui automobil cu emisii extrem de reduse.

"Domnul profesor a reusit sa transforme masina actuala adaugand un motor electric si ati vazut ca functioneaza foarte bine", spune Liviu Popescu, inginer al grupului Renault Romania.

Realizatorii nu se vor opri aici. Proiecteaza deja un motor care sa functioneze pe baza de celule fotovoltaice. Cat despre hamsterul "electric", desi seamana leit cu un Duster, Uzina de Automobile din Pitesti sustine, oficial, ca nu este implicata, cel putin pentru moment, in acest proiect.