Firma spune ca tehnologia s-ar putea regasi in magazine chiar din 2015, scopul principal fiind acela de a-si targeta mai bine produsele, scrie Business Insider, care citeaza Wall Street Journal.

"Cand oamenii trec pe langa rafturi, este o oportunitate ratata. Trebuie sa stim cum se comporta clientii in magazine", spune directorul pe tehnologie al companiei, Mark Dajani. 

Cum va functiona mecanismul

Mai multi senzori vor fi montati pe aleile unde sunt plasate produsele Mondelez. Folosind tehnologia de recunoastere faciala furnizata de Microsoft prin aplicatia Kinect, dispozitivele vor putea recunoaste sexul si varsta clientilor care trec prin fata rafturilor, prin niste algoritmi speciali.

Datele vor fi transmise in timp real catre Mondelez, iar compania va sti exact care consumatori sunt mai inclinati sa cumpere anumite tipuri de produse.  

"Faptul ca vom sti cand un consumator se arata interesat de un produs ne va permite sa ne implicam in proces in timp real", a declarat Valerie Moens, purtatoarea de cuvant a grupului.

Pentru consumatori, avantajul ar putea fi ca Mondelez planuieste sa introduca si reduceri specifice, nu numai reclame, indreptate spre acei cumparatori care se arata interesati de anumite produse. In plus, tehnologia va ajuta la reaprovizionarea mai rapida cu marfa.  

Senzorii nu vor retine fotografii, filmulete sau alte informatii personale ale persoanelor monitorizate, a mai spus Moens. Potrivit acesteia, tehnologia va urmari doar gesturile de ridicare a unui produs de pe raft sau intentia de ridicare a acestora si ii vizeaza numai pe adulti.